۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۸۳۳۹۱
20 شهریور؛

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در این استان در طی روزهای بیستم و بیست و یکم شهریور ماه سال جاری خبر داد.
مسابقات قرآني
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  با بیان این که ثبت نام از متقاضیان شرکت در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی در خراسان شمالی از دهم مرداد ماه آغاز شده بود، اظهار داشت: با وجود این که مهلت ثبت نام در این مسابقات تا پانزدهم شهریور ماه تعیین شده بود اما به منظور امکان بیشتر برای ثبت نام، این مهلت تا روز قبل از آزمون تمدید شد.
 
وی عنوان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات، در رشته های حفظ یک جزء، 2.5 جزء، پنج جزء، 10 جزء و بالاتر، قرائت قرآن، ترتیل، مفاهیم، اذان و ابتهال و تواشیح طی روزهای بیستم و بیست و یکم شهریور ماه جاری در شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود و در پایان این مرحله در هر رشته سه نفر به مرحله استانی راه خواهند یافت.
 
حجت الاسلام سهرابی با بیان این که بر اساس برنامه، مرحله استانی این مسابقات نیز در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: بعد از پایان این مرحله، تنها برگزیدگان بخش های حفظ کل قرآن کریم و 20 جزء به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.
 
وی در ادامه به برگزاری مرحله شهرستانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی پرداخت و با اشاره به این که مسابقات در دو مقطع سنی شکوفه ها و بزرگسالان و در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود، افزود: در روز بیستم شهریور ماه رقابت بین شرکت کنندگان در رشته های قرائت، ترتیل و حفظ یک جزء، 2.5 جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن و در روز بیست و یکم شهریور ماه نیز مسابقات رشته های اذان، ابتهال و تواشیح برگزار خواهد شد.
 
به گفته حجت الاسلام سهرابی مرحله شهرستانی این مسابقات در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی طی روزهای بیستم و بیست و یکم شهریور ماه در دو بخش بانوان و آقایان به ترتیب در دو محل دارالقرآن عترت بجنورد و آستان مبارک امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) موسوم به معصوم زاده این شهر برگزار می شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با یادآوری این که مهلت ثبت نام در این مسابقات تمدید شده است، عنوان کرد: علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این مسابقات قرآنی و کسب اطلاعات بیشتر، به آدرس اینترنتی www.quraniran.ir، پورتال اطلاع‌ رسانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی و یا به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان مراجعه نمایند.
 
گفتنی است، بنا بر اعلام مسؤولان دارالقرآن کریم خراسان شمالی در حال حاضر در این استان 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.
 
لازم به ذکر است، از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و افزون بر این تعداد، در حال حاضر در استان 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.
 
هم اکنون در استان خراسان شمالی 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است./9314/ت302/ب
ارسال نظرات