۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۸۳۴۸۱
آیت الله استادی:

جایگاه برجسته آیت الله طاهری خرم آبادی را باید در پیام رهبر انقلاب جستجو کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی به تبیین ویژگی‌های این عالم برجسته در بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: تقوا و زندگی پاک این عالم برجسته سبب محبوبیت وی در میان علما و عموم مردم شد.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی امام جمعه قم در مراسم بزرگداشت آیت‌الله حاج سید حسن طاهری ‌خرم‌آبادی که شب گذشته از سوی مقام معظم رهبری در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: آیت‌الله طاهری خرم آبادی به سبب ویژگی‌های خاص خود می‌تواند برای همه ما الگو قرار گیرد.


وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب 60 سال زندگی آیت‌الله طاهری را در شش کلمه عالم، مجاهد، متقی، مخلص، متین و هوشیار، خلاصه کردند، ‌اظهار داشت: عموم مردم به ویژه طلاب باید ابعاد زندگی این عالم بزرگ را مورد مطالعه قرار داده و در زندگی خویش الگو قرار دهند.


عضو جامعه مدرسین با تجلیل از شخصیت علمی آیت‌الله طاهری خرم آبادی، ابراز داشت: این عالم بزرگوار در تمام ایامی که به مجاهدت می‌پرداخت از مطالعه، درس، تدریس و تألیف رویگردان نشد.


وی با بیان این‌که اگر طلبه و روحانی کم سواد باشد نمی‌تواند در جامعه تاثیر بگذارد و به مردم خدمت کند، تصریح کرد: آیت‌الله خرم آبادی در درس اساتید بنامی همچون حضرت امام خمینی(ره) و آیت‌الله بروجردی شرکت داشته و با طلاب برجسته‌ای به مباحثه دروس می‌پرداخته است.


آیت الله استادی خاطرنشان کرد: این عالم بزرگ از سن 25 تا 75 سالگی در کنار درس خود، از مبارزه برای حمایت از نهضت، امام امت و مقام معظم رهبری کوتاهی نکرد و توانست از ابتدا اعتماد امام خمینی(ره) را جلب کند.


وی با بیان این‌که زندگی سراسر علمی و مبارزاتی آیت‌الله طاهری خرم آبادی تفسیر تعابیر عالم و مجاهد از سوی مقام معظم رهبری است، افزود: تقوا و زندگی پاک این عالم برجسته سبب محبوبیت وی در میان علما و عموم مردم شد.


امام جمعه قم با اشاره به اخلاص آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی تأکید کرد: بر خلاف برخی از افراد که پیش از این‌که علمیت آنان ثابت شود و یا حتی در میان جامعه مطرح شوند،‌ اقدام به چاپ رساله عملیه می‌کنند، آیت‌الله خرم‌آبادی علی‌رغم درخواست‌های مکرر هیچ‌گاه حاضر به انتشار رساله نشد.


وی خاطرنشان کرد: عبارت متین در بیانات مقام معظم رهبری نشان‌دهنده متانت، اعتدال و دوری این عالم بزرگوار از افراط و تفریط است؛‌ همچنین متانت آیت‌الله خرم‌آبادی را می‌توان به زندگی آرام و دور از دغدغه‌های دنیوی تفسیر کرد.


آیت الله استادی تصریح کرد: عالم یا شخصی که زمان مطرح شدن حمایت از فلسطین، سؤال از شیعه بودن آنان می‌کند، هرچند تقوا و علمیت فراوانی داشته باشد، اما عدم هوشیاری وی، زحمات آن شخص را هدر داده و او را بی‌ثمر می‌کند.


وی بیان داشت: آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی همیشه هوشمندانه زیست و در راه حمایت از ولایت فقیه، رساله و مقالات فراوانی تألیف کرد؛ طلاب و روحانیان نیز باید به ویژگی‌های این عالم بزرگوار نزدیک شوند تا بتوانند خدمتی کرده و در دل‌ها نفوذ کنند.


عضو جامعه مدرسین در پایان گفت: مراسمات بزرگداشت و ختم اموات باید انسان را متنبه کرده و او را به یاد مرگ بیندازد چراکه زندگی جاودانه ای پس از این دنیا در انتظار انسان است و باید برای آن توشه اندوخت.


شایان ذکر است آیت الله طاهری خرم آبادی صبح روز شانزدهم شهریورماه بعد از سپری کردن دوره طولانی مدت بیماری، در بیمارستان شهید بهشتی قم به دیار باقی شتافت.


پیکر این مرحوم صبح دیروز با حضور گسترده مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد و در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد./997/پ202/ج

 

ارسال نظرات