۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۸۳۴۸۴
آیت الله کعبی:

جهاد انقلابی و علمی شخصیت آیت الله طاهری خرم آبادی را ماندگار کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر این که جهاد علمی، فقهی و انقلابی آیت الله طاهری خرم آبادی را به شخصیتی برجسته و ماندگار تبدیل کرده است، گفت: ‌آیت الله طاهری خرم آبادی نزد امام احترام و جایگاه ویژه ای داشت و همین طور مقام معظم رهبری احترام ویژه ای برای ایشان قائل بودند.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله طاهری خرم آبادی که از اساتید حوزه علمیه قم و شاگردان برجسته امام راحل بودند را به حضرت بقیه الله الاعظم،‌ حوزه های علمیه، مراجع تقلید، رهبر معظم انقلاب، مردم شریف لرستان و اساتید و فضلای حوزه و وابستگان و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می کنم.


وی با بیان این که آیت الله طاهری خرم آبادی فقیه آگاه به مقتضیات زمان و حاضر در صحنه بودند، تصریح کرد: آن عالم ربانی مردی پرکار در حوزه های علمیه بود و از آغاز نهضت امام در کنار ایشان حاضر بود و در مبارزات پای اعلامیه ها را امضا می کرد.


وی با بیان این که آیت الله طاهری خرم آبادی بعد از انقلاب نیز جزو اساتید برجسته و عضو جامعه مدرسین بود، تصریح کرد: تدریس، اصول، فقه و طراحی و مشارکت در تاسیس مدارس تخصصی فقه و اصول از خدمات ارزنده ایشان بود.


آیت الله کعبی با بیان این که آیت الله طاهری خرم آبادی اهتمام ویژه به مسائل فقهی مورد نیاز حکومت داشت، گفت: ‌ایشان نمایندگی امام در سپاه، پاکستان و عضویت در شورای مسائل استفائات جدید حکومتی و عضویت در شورای نگهبان را در کارنامه خود داشتند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: حضور سر زنده در صحنه دفاع از نظام اسلامی در کارنامه ایشان به عنوان فقیهی که در راه امام و راه رهبری گام برداشت، دیده می شود؛ جهاد انقلابی و در کنار آن جهاد فقهی و علمی و تاثیر ویژه در این زمینه در میان اساتید حوزه، آیت الله طاهری خرم آبادی را به شخصیتی برجسته تبدیل کرد.


آیت الله کعبی تصریح کرد: آیت الله طاهری خرم آبادی در شورای بازنگری قانون اساسی نیز عضویت داشتند و نقش مهمی در این عرصه ایفا کردند،‌ ایشان همچنین عضویت در مجلس خبرگان و هیات رییسه آن را در کارنامه پر افتخار خود داشتند.


استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: ایشان جزو فقهای شاخص در تبیین مکتب فقهی و فکری امام بودند،‌آیت الله طاهری خرم آبادی نزد امام احترام و جایگاه ویژه ای داشت و همین طور مقام معظم رهبری احترام ویژه ای برای ایشان قائل بودند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که ایشان با این کارهای بزرگ در تاریخ حوزه های علمیه و انقلاب ماندگار شدند،‌ گفت: آیت الله طاهری خرم آبادی تالیفات بسیار زیادی داشتند،‌ تالیف کتاب ولایت فقیه و حاکمیت ملت که در دائره المعارف های مختلف دنیا به آن آدرس داده می شود از این جمله است.


آیت الله کعبی یادآورشد: آیت الله طاهری خرم آبادی همچنین یک دوره کامل اصولی نوشتند که در دست چاپ و انتشار است، کتاب هایی نیز در پاسخ به شبهات علیه شیعه نوشته اند که بسیار متقن و قابل استفاده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تاکید کرد:‌ امیدواریم خداوند تبارک و تعالی روح آن عالم ربانی را با اولیا خود محشور گرداند./910/ت302/ج

ارسال نظرات