۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۸۳۴۹۸

14 مدرسه علمیه در خراسان شمالی فعال است

خبرگزاری رساـ مسؤول واحد پذیرش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی گفت: هم اکنون چهارده مدرسه علمیه در شهرستان های مختلف این استان دایر است.
حوزه علميه
حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول واحد پذیرش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  با بیان این که سال تحصیلی مدارس علمیه استان از بیست و پنجم شهریور ماه آغاز می شود، اظهار داشت: امسال در حوزه های علمیه سطح استان خراسان شمالی بیش از هزار طلبه تحصیل خواهند کرد.
 
به گفته وی هم اکنون چهارده مدرسه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران در شهرستان های مختلف این استان دایر است.
 
معاون پژوهش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه در مورد اقدامات پژوهشی در حوزه های علمیه استان با اشاره به این که هم اکنون چهارده باب کتابخانه در مدارس علمیه خراسان شمالی فعال است، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 60 هزار جلد کتاب در کتابخانه های مدارس علمیه این استان برای مطالعه طلاب وجود دارد.
 
وی همچنین از توزیع چهار هزار جلد کتاب جدید در بین کتابخانه های حوزه های علمیه خراسان شمالی خبر داد و گفت: این کتاب ها با اعتباری بالغ بر 200 میلیون ریال خریداری شده و بر اساس برنامه تا بیست و پنجم شهریور ماه در بین کتابخانه های مدارس علمیه استان توزیع خواهد شد.
 
حجت الاسلام سعادتی با بیان این که کتاب های فوق الذکر شامل 98 عنوان کتاب هستند، تصریح کرد: این کتاب ها در زمینه های قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اعتقادی، تاریخی، اخلاقی، جغرافیایی، اطلاعات عمومی و ... تهیه شده است.
 
به گفته مسؤول واحد پژوهش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی علاوه بر افزایش شمار کتاب در کتابخانه های مدارس علمیه استان، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید کتابخانه حوزه علمیه خواهران شهرستان گرمه نیز تجهیز و راه اندازی می شود.
 
حجت الاسلام سعادتی یادآور شد: همچنین دو ماه پیش نیز تقریبا همین تعداد کتاب آموزشی مورد نیاز طلاب به ارزش 300 میلیون ریال در بین کتابخانه های فعال حوزه های علمیه خراسان شمالی توزیع شد.
 
گفتنی است، علاوه بر خرید کتاب های جدید، از سال جاری مدیریت پژوهش حوزه علمیه خراسان در راستای تکمیل منابع علمی و مطالعاتی کتابخانه های مدارس علمیه، با اجرای طرح «اهدای دانایی» کتابهای وقفی و اهدایی اساتید، فضلاء و طلاب را دریافت و بعد از ثبت، به کتابخانه های مدارس علمیه اهدا می کند.
 
مدیریت پژوهش حوزه علمیه خراسان در نظر دارد در راستای رشد و تعالی فرهنگ کتابخوانی در بین طلاب و همچنین در جهت استفاده بهینه از کتب موجود، با اجرای طرح اهدای دانایی و با شعار «بیاییم با اهدا و وقف کتاب های خود، در تکمیل منابع علمی و مطالعاتی کتابخانه‌های مدارس علمیه سهیم باشیم» در این راستا گام بردارد.
 
در این طرح که با همت و مشارکت فضلا، اساتید و طلاب محترم برگزار می شود، کسانی که تمایل دارند کتابخانه شخصی یا کتاب‌های بلااستفاده و کم استفاده خود اعم از کتب درسی و غیر درسی را به کتابخانه‌های مدارس اهدا نمایند تا این عمل صدقه جاریه‌ای برای اهدا کننده آن باشد، می‌توانند کتب خود را در ایام شهریه، به محل سالن شهریه آورده و به مسؤول مربوطه تحویل دهند.
 
این کتاب ها پس از جمع آوری بر اساس موضوع و عنوان، تفکیک و لیست شده و بر اساس نیاز، در بین کتابخانه های مدارس علمیه استان توزیع می شود./9314/ت303/ب
ارسال نظرات