۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۳۶۶۹
با تشکیل شورای «ان المساجد لله»؛

علما و ائمه جماعت مصر به مبارزه با تندروی می‎روند

خبرگزاری رسا ـ علما و ائمه مساجد مصر با تشکیل شورای «ان المساجد لله» با تندروی در جامعه مبارزه کرده و برای تحکیم وحدت و برادری در این کشور تلاش می‎کنند.
الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه ائمه جماعت و سخنرانان مذهبی مصر از تشکیل شورای مرکزی «ان المساجد لله» با هدف مبارزه با تندروی در مساجد و خارج از مساجد از روز شنبه خبر داد.

 

این اتحادیه اعلام کرد که شورای مرکزی در 18 استان مصر مشغول به فعالیت خواهد شد و مسؤولیت هماهنگی بین اتحادیه، مراکز دینی و بیش از هزار عالم شرکت کننده در این برنامه را برعهده دارد.

 

بیش از هزار عالم از الازهر و اوقاف و همچنین ائمه جماعت و سخنرانان مذهبی مصر در این برنامه فعالیت خواهند داشت و اسامی مسؤولان این برنامه در استان های مختلف مصر نیز در پیام هایی اعلام می شود.

 

همچنین قرار است نشست مشترک اعضای شورای مرکزی و مسؤولان استان های شرکت کننده در برنامه «ان المساجد لله»، روز پنجشنبه پس از نماز ظهر در دانشگاه الازهر برگزار شود.

 

بازدید از کلیساها و گفت وگو با علمای مسیحی با هدف حفظ وحدت و همبستگی، گسترش برادری و محبت در جامعه، دیدار مستمر از مساجد برای بررسی نظافت خانه های خدا، ترمیم و بازسازی مساجد قدیمی، تلاش برای مشارکت فعال شهروندان در بنای مصر جدید، تأکید بر وحدت صف، هشدار نسبت به چالش های پیش رو، حمایت از نیروهای امنیتی، مشارکت در برقراری امنیت و حمایت از شهروندان از اهداف این برنامه است./980/ب902/د

ارسال نظرات