۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۸۳۷۲۸
وزیر سابق همبستگی الجزایر:

آمریکا با نفوذ در یمن و الجزایر به دنبال بی ثبات سازی کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق همبستگی الجزایر با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای تضعیف کشورهای اسلامی گفت: استراتژی غرب بر مبنای تضعیف کشورهای قدرتمند مسلمان و ایجاد تفرقه در تمامی کشورهای منطقه است تا بدین ترتیب از ایجاد کشورهای صاحب قدرت اسلامی جلوگیری کند.
سعيده بن حبيلس
 
سعیده بن حبیلس، وزیر سابق همبستگی الجزایر و نماینده پارلمان این کشور که جایزه جامعه مدنی سازمان ملل را نیز کسب کرده است در گفت‎وگ با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا به بیان اهداف کشورهای غربی از دخالت در منطقه خاورمیانه پرداخته و گفت: استراتژی غرب بر مبنای تضعیف کشورهای صاحب قدرت مسلمان و ایجاد تفرقه در کشورهای منطقه شکل گرفته است تا بدین ترتیب از ایجاد کشورهای قدرتمند اسلامی جلوگیری کند.
 
وزیر سابق همبستگی الجزایر و نماینده پارلمان این کشور تفاوت های دیدگاه اسلام و ایدئولوژی غرب در ارتباط با نقش زنان در جامعه را بیشتر سیاسی دانسته و تاکید کرد که اگر چه از نظر ایدئولوژیک تفاوت های فاحشی در رویکرد اسلام و غرب نسبت به مساله زن در اجتماع وجود دارد اما در حال حاضر تمامی اختلافات موجود رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است.
 
وی در بیان دلایل تهدیدات نظامی آمریکا علیه سوریه نیز گفت: هدف آمریکا از حمله احتمالی به سوریه حفاظت از منافع رژیم اسرائیل است تا به این ترتیب با تضعیف تمامی کشورهای مسلمان و عرب منطقه اسرائیل را به تنها قدرت بلامنازع خاورمیانه تبدیل کند.
 
سعیده بن حبیلس خاطرنشان کرد: حمله به عراق در راستای همین برنامه آمریکا صورت گرفت و هم اکنون نیز این کشور با نفوذ در یمن و الجزایر و طرح ادعاهای واهی علیه سوریه قصد دارد اهداف خود را به پیش ببرد.
 
وزیر سابق همبستگی الجزایر و نماینده سابق پارلمان این کشور در مورد نقش زنان در متحد ساختن کشورهای اسلامی تصریح کرد: زنان مسلمان در عصر حاضر مسوولیت سنگینی بر عهده داشته و باید با تمامی طرح هایی که به منظور بی ثبات کردن کشورهای اسلامی صورت می گیرد مبارزه کنند.
 
وی در مورد وضعیت زنان در الجزایر نیز گفت: زنان الجزایری در زمان اشغال کشور توسط فرانسه حضور گسترده ای در صحنه مبارزه با استعمار داشته و هم اکنون نیز الجزایر اولین کشور مسلمان محسوب می شود که 30 درصد از نمایندگان پارلمان آن را زنان تشکیل می دهند.
 
سعیده بن حبیلس ابراز داشت: در حال حاضر 147 نماینده زن در پارلمان الجزایر حضور دارند و رهبری سه حزب از احزاب مهم الجزایر نیز بر عهده زنان است./990/ب911/ک
ارسال نظرات