۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۸۳۷۹۳

ممنوعیت ورود توهین‎کنندگان به مراجع تقلید به نجف اشرف

خبرگزاری رسا ـ شورای استان نجف قصد دارد قانون ممنوعیت ورود توهین کنندگان به مراجع تقلید را به این شهر تصویب کند.
حضرات آيات سيستاني، حکيم، نجفي و فياض مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای استان نجف اشرف از بررسی قانون ممنوعیت ورود توهین کنندگان به مراجع تقلید به این شهر و همچنین تشکیل پلیس اخلاق با هدف جلوگیری از انتشار پدیده های غیر اخلاقی در نجف خبر داد.

 

خضیر نعمه الجبوری، رییس شورای استان نجف در این باره گفت: شورای نجف اشرف پس از پایان تعطیلات قصد دارد قانون ممنوعیت ورود توهین کنندگان به مراجع تقلید و ملت عراق به این شهر را مورد بررسی قرار دهد.

 

وی افزود: توهین برخی مسؤولان به مراجع تقلید و همچنین نادیده گرفتن حقوق شهروندان عراقی به مثابه تجاوز به بشریت است، بنابراین ما آنان را دشمن مراجع و ملت می دانیم.

 

از سوی دیگر، خانم ازهار الطریحی، دبیر شورای استان نجف بر لزوم تأسیس پلیس اخلاق در این استان با هدف جلوگیری از انتشار پدیده های غیر اخلاقی و برخورد با مفسدان تأکید کرد.

 

وی هدف از این اقدام را نجات جامعه به ویژه قشر جوان از فسادانگیزی برخی مفسدان توصیف کرد.

 

الطریحی ادامه داد: متأسفانه انتشار فیلم های غیر اخلاقی در مناطق مختلف این استان مقدس به شدت رواج یافته، امری که مراعات ادب در جامعه را کاهش می دهد.

 

وی تأکید کرد: این پدیده با عرف و اعتقادات هزاران ساله نجف اشرف مغایرت دارد و باید به سرعت و به شیوه های مختلف در برابر آن ایستاد./980/ب902/د

ارسال نظرات