۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۸۳۸۰۷
مسؤول کانون های مساجد لرستان:

مساجد پایگاه دیانت و جایگاه سیاست هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری با بیان این که مسجد به عنوان پایگاه دیانت و جایگاه سیاست در عالم در حال گسترش است، گفت: در دهه کرامت برنامه های گوناگون فرهنگی و هنری در مساجد این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام موسوي، مسؤول کانون هاي مساجد لرستان

حجت الاسلام سید علی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که دهه کرامت از 16 تا 26 شهریورماه در کشور برگزار می شود، اظهار داشت: تکریم ایام دهه کرامت فرصت مناسبی است تا متولیان فرهنگی و نهاد های دینی در جهت تقویت عقاید دینی جوانان و تعمیق باورهای دینی جامعه بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به نقش ارزشمند مساجد در گسترش برنامه های دهه کرامت گفت: مسجد از نگاه ادیان الهی همواره محور فعالیت‌ها بوده است به گونه ای که قرآن کریم هم به نقش مهم مسجد به عنوان نخستین پایگاه تأکید دارد و در زندگی انبیای الهی نیز پیوند و ارتباط  با مسجد آشکارا دیده می شود.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: دبیرخانه کانون های فرهنگی استان لرستان با تأکید بر تبلیغ و ترویج هر چه بیشتر دهه کرامت همه توان و همت خود را در برپایی هرچه مناسبت‌تر و گسترده‌تر این آیین انسان‌ساز دینی و معنوی به کار می گیرد.

وی با بیان این که دهه کرامت فرصت مناسبی برای نشر فرهنگ اهل بیت به ویژه فرهنگ فاطمی و رضوی است، ابراز داشت: ایام دهه کرامت فرصت مناسبی است تا در دریای خروشان آموزه های قرآنی زمینه آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت به ویژه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) فراهم شود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد محل روشنگری و ایجاد بصیرت و بیداری و حرکت دادن جوانان در راستای اهداف و برنامه های حکومت اسلامی است و با توجه به حمایت دولت نهم و دهم از فعالیت های فرهنگی و دینی از کانون های فرهنگی و هنری، این مکان ها نقش بسیار تعیین کننده ای در مقابله هجمه های فرهنگی و جنگ نرم نظام سلطه دارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به دیگر برنامه های کانون های مساجد در لرستان گفت: قرائت قرآن، سخنرانی  ومولودی خوانی و انجام تبلیغات گوناگون همچون نصب بنر، مسابقه فرهنگی زندگی نامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) از دیگر برنامه هایی است که در طول هفته فرهنگ رضوی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان اجرا می شود./9451/ت302/غ

ارسال نظرات