۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۸۳۹۹۵

تری جونز در آستانه قرآن‎سوزی دستگیر شد

خبرگزاری رسا ـ کشیش هتاک آمریکایی که وعده داده بود به تلافی حادثه یازده سپتامبر تعداد زیادی قرآن را به آتش بکشد پیش از انجام این مراسم و در یکی از شهرهای این کشور به وسیله پلیس دستگیر شد.
دستگيري کشيش اسلام ستيز آمريکايي توسط پليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، تری جونز، کشیش اسلام ستیز آمریکایی که پیش از این سابقه مراسم قرآن سوزی را در کارنامه خود ثبت کرده و بار دیگر وعده داده بود که این مراسم شرم آور را امسال نیز تکرار کند در یکی از شهرهای آمریکا از سوی پلیس دستگیر شد.
 
وی در حالی دستگیر شد که تعداد زیادی قرآن آغشته به بنزین در ماشین خود حمل می کرد.
 
تری جونز وعده داده بود که تعداد 2998 قرآن را به ازای تعداد قربانیان حادثه تروریستی یازده سپتامبر به آتش بکشد.
 
پلیس منطقه "پولک" در ایالت فلوریدای آمریکا تری جونز 61 ساله را به همراه کشیش 44 ساله دیگری که به عنوان دستیار وی فعالیت می کند به جرم حمل غیرقانونی مقادیر زیادی بنزین دستگیر و به زندان منتقل کرد.
 
کشیش هتاک آمریکایی اذعان کرد که در حال عزیمت به پارکی در شهر "مالبری" بوده است تا مراسم قرآن سوزی خود را در دوازدهمین سالگرد حادثه یازده سپتامبر به اجرا بگذارد.
 
شهردار شهر مالبری که تری جونز قصد داشت مراسم قرآن سوزی خود را در آن اجرا کند به همراه نمایندگان شورای شهر، جانشین کلانتر و بسیاری دیگر از ساکنان منطقه، مخالفت خود را با افکار این کشیش اسلام ستیز اعلام کرده و خواستار دوستی و مدارا با تمامی پیروان ادیان مختلف شده بودند.
 
تری جونز کشیش یکی از فرقه های کوچک مسیحیت پروتستان در آمریکا است.
 
وی برای نخستین بار در سال 2010 میلادی و با اعلام این که قصد دارد در سالگرد حادثه یازده سپتامبر مراسم قرآن سوزی به راه بیندازد خود را در افکار عمومی آمریکا مطرح کرد، هر چند در آن سال این مراسم اجرا نشد.
 
در ماه مارس سال 2011 میلادی تری جونز و طرفداران اندکش کتاب مقدس مسلمانان را در مراسم شرم‎آوری به آتش کشیده و خود وی نیز سال گذشته از ساخت فیلم ضد اسلامی "بی گناهی مسلمانان" که توهین آشکاری به پیامبر اسلام (ص) محسوب می شد حمایت مالی و فکری کرد./990/ب902/د
ارسال نظرات