۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۸۴۰۳۹
امام جمعه نجف آباد:

علم آموزی امروز هم ردیف شهادت در جبهه دیروز است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف آباد با بیان این که علم آموزی امروز برابر با شهادت در جبهه دیروز است، گفت: در این زمانه بزرگترین ابزار در دست انسان، علم به همراه تخصص است.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان،  هفته کرامت را فرصت مناسب برای دست یافتن به عظمت و کرامت انسانی دانست.

 

وی در ادامه گفت:‌ هدف سفر و هجرت امام رضا(ع) و خواهر گرامیشان برای حفظ تشّیع و حفظ مسیر امامت و ولایت و همانند مسیر امام حسین(ع) و خواهرشان زینب(س) است با این تفاوت که در دو میدان متفاوت صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام حسناتی درباره هدف اصلی امام از هجرت به طوس بیان کرد: امامان معصوم(ع) در سرلوحه کارهایشان سه وظیفه اصلی داشتند که حفظ اصل اسلام، تبیین مسائل اسلام و تشکیل حکومت اسلامی و برقراری دستورات الهی بوده است.

 

شروع مرامنامه تشّیع از دوران امام باقر(ع)

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: از زمان پیامبر تا زمان شهادت امام حسین(ع) همه برای مسأله اول و اصل دین تلاش کردند و با شهادت حضرت اصل دین به مستحکم و پا برجا شد و از زمان شهادت تا زمان شهادت امام موسی کاظم(ع) مسأله تبیین دین آغاز شد و به کمال رسید.

 

نماینده ولی فقیه با بیان این که در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مرامنامه تشیع تدوین شد، ادامه داد: در این دوره زمانی حدود 60 هزار روایت جمع آوری شد که 38 هزار روایت مربوط به امام صادق(ع) و 9 هزار روایت مربوط به امام باقر(ع) بوده است و این ائمه توانستند دین را به بهترین وجه تبیین و دستورات را برای مردم بیان کنند.

 

امام جمعه نجف آباد با تأکید بر این نکته که از زمان امام رضا(ع) تا زمانه کنونی مس‍ؤولیت امامان دفاع از امامت شیعه بوده است، تصریح کرد: بعد از مرحله ماندگاری دین نوبت به ظهور آن در جامعه می رسد که عمده گفتار امام هشتم نیز درباره همین ماندگاری و امامت ائمه امامت بوده است.

 

تلاش اهل بیت برای برپایی نظم و تقوا بوده است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سفارش حضرت علی(ع) درباره تقوا و نظم در امور گفت: امر در فرهنگ شیعی یعنی نظام جامعه امامت شیعه که در رأس کار امام است تا معنای توحید به تمامه به ظهور برسد و تلاش ائمه همگی در جهت همین دو نکته یعنی تقوا و حکمفرمایی نظم در امور بوده است و وظیفه کنونی ما نیز همین دو نکته اساسی است.

 

نماینده ولی فقیه در ادامه مباحث هفته های قبل با اشاره به این که سه نوع ذکر وجود دارد، گفت: ذکر زبانی، ذکر قلبی و ذکر عملی از اقسام ذکر است و تلاوت قرآن، خواندن نماز، ذکرهایی که در شبانه روز برای هر امری سفارش شده است، از جمله ذکرهای زبانی است.

 

وی در ادامه افزود: بالاتر از ذکر خدا، هم نشینی با خداست و زمانی که نماز گزار با طهارت در خانه خدا یعنی مسجد گام بر می دارد، خداوند اعلام می کند این زائر من است و نماز که بالاترین ذکر خداست باید با هم نشینی با محبوب و لذت بردن از ذکر خداوند همراه باشد.

 

علم آموزی امروز همان حضور در جبهه دیروز است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با ایام بازگشایی مدارس، حوزه ها و دانشگاه ها اظهار داشت: در این زمانه بزرگترین ابزار در دست انسان،علم به همراه تخصص است که برای ساختن یک تمدن بزرگ اسلامی نیاز به یک شتاب علمی قوی در دانشگاه ها و در حوزه ها در زمینه پاسخگویی به شبهات و برطرف کردن نیازهای جامعه و مسائل حکومتی بسیار ضروری است.

 

وی در ادامه افزود: همان جوانانی که سال ها در میدان های جنگ حماسه آفریدند، اکنون در مراکز علمی در حال تلاش هستند و دشمن همان تیر زهرآگین که در جبهه ها به کار می برد امروز علیه دانشمندان ما به کار گرفته است و از این جا معلوم می شود که علم آموزی امروز همان حضور در جبهه دیروز است./939/پ201/ی

ارسال نظرات