۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۸۴۳۹۳

بررسی فرهنگ اسلامی در کتابخانه عمومی نیویورک

خبرگزاری رسا ـ کتابخانه عمومی شهر «یوتیکا» در ایالت نیویورک آمریکا قصد دارد، امسال برنامه فرهنگی سالانه خود را به بررسی و شناخت فرهنگ اسلامی اختصاص دهد.
 فرهنگ اسلامي در كتابخانه عمومي نيويورك

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه کتابخانه‌ها و سازمان ملی وقف برای علوم انسانی آمریکا، چندی پیش با اجرای طرحی به نام «قفسه کتاب سفرهای مسلمانان» اقدام به اهدای مجموعه‌ای از کتاب‌ها و فیلم‌های اسلامی به کتابخانه‌های این کشور کرد.

 

کتابخانه عمومی یوتیکا یکی از کتابخانه‌های دریافت‌کننده این مجموعه بود. این کتابخانه بنا دارد تا برنامه فرهنگی سال 2013 خود را با تمرکز بر فرهنگ اسلامی، با استفاده از این کتاب‌ها و فیلم‌های اسلامی دریافتی، برای آشنایی بیشتر با اسلام برگزار کند.

 

در این راستا فیلم مستند «هنر اسلامی: آینه جهان غیب» 23 مهرماه در این کتابخانه به نمایش در خواهد آمد.

 

پخش این مستند از ساعت 18:30 به وقت محلی آغاز می شود و به معرفی هنرها، صنایع دستی و معماری مسلمانان می پردازد. این مستند با سفر به 8 کشور مسلمان، تاریخ هنر و معماری اسلامی در این کشورها را معرفی می‌کند.

 

در مستند هنر اسلامی: آیینه جهان غیب، تصاویر زیبایی از هنر و معماری کشورهای ایران، مصر، سوریه، ترکیه، فلسطین، اسپانیا، مالی و هند به نمایش در آمده است.

 

همچنین در 5 جلسه که در تاریخ‌های 3 و 17 مهر و 1، 15 و 29 آبان ماه در محل این کتابخانه برگزار خواهد شد، 5 کتاب اسلامی متعلق به این مجموعه اهدایی با مشارکت شرکت‌کنندگان در این جلسات مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

 

برنامه «شبی با آشپزی اسلامی» که در تاریخ 23 مهرماه در کتابخانه یوتیکا برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به این مناسبت است. /982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات