۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۱۸۴۴۱۶
معاون آموزش حوزه‌ علمیه همدان:

طلاب به مسائل مبتلابه جامعه مسلط باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی حوزه‌های علمیه استان همدان طلاب را به جدیت در فعالیت های درسی فراخواند و گفت: طلاب باید به مسائل مبتلابه جامعه مسلط باشند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
طلبه و دروس حوزوي

حجت الاسلام مهدی فاطمی، معاون آموزشی حوزه‌های علمیه استان همدان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب اظهارداشت: ضعف درسی، مشکل اخلاقی و انظباطی، و صلاحدید مدیران مدارس علمیه عامل عدم پذیرش برخی از داوطلبان ورود به حوزه علمیه است.

وی از برخی مدیران حوزه علمیه که طلاب واجد شرایط را گزینش نمی‌کنند انتقاد کرد و افزود: این گونه اعمال صحیح نیست، بیشتر طلابی که در مدارس پذیرش نمی‌شوند به لحاظ موارد اخلاقی و درسی است و یا برخی از مدارس هم با کمبود امکانات آموزشی و رفاهی برای طلاب مواجه هستند.

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه استان همدان از روش‌های ارزیابی طلاب سخن گفت و اظهار داشت: امروزه به لحاظ گستردگی حوزه‌های علمیه برای ارزیابی طلاب از روش‌های امتحان شفاهی و یا پایان نامه‌ها استفاده می کنیم.

وی افزود: برای ارزیابی طلاب امروزی چاره‌ای جز استفاده از ملاک نمره نداریم؛ اما نباید این مسأله به گونه‌ای باشد که طلاب را به ممارست داشتن بر یادگیری دروس مجبور کنیم.

حجت الاسلام فاطمی به مشکلاتی که طلاب ضعیف در دروس برای جامعه ایجاد می‌کنند اشاره کرد و بیان داشت: مردم جامعه از طلاب انتظار دارند که پرسش آن‌ها را پاسخ دهند اما اگر طلبه‌ای در دروس حوزوی خود ضعیف باشد کمتر می‌تواند پاسخگوی نیازهای علمی و شرعی مردم باشد.

وی بر فراگیری دروس حوزوی به بهترین شکل از سوی طلاب تأکید کرد و افزود: طلاب باید نسبت به فراگیری دروس حوزوی تلاش کنند؛ چرا که اگر در پاسخ به فردی عاجز باشند، زیبنده طلبگی نیست./957/ت303/غ

ارسال نظرات