۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۸۴۵۴۲
رویترز:

بانک‎های غربی علاقه زیادی به تجارت اسلامی پیدا کرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رویترز با اشاره به افزایش سهم تجارت اسلامی در تجارت جهانی از علاقه روزافزون بانک‎های غربی به تجارت اسلامی خبر داد.
بانک اسلامي انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری رویترز، تجارت اسلامی که زمانی بخش کوچکی از بانکداری جهانی محسوب می شد هم اکنون علاقه بسیاری از بانک های بزرگ غربی را به سوی خود جلب کرده است.
 
کریس جیمسون، مدیر منطقه ای بانک آمریکایی Merrill Lynch از تصمیم این بانک برای ارائه خدمات مربوط به تجارت اسلامی در آینده ای نزدیک خبر داد.
 
وی گفت: تمرکز ما بر روی آن دسته از مشتریانی خواهد بود که در خاورمیانه بوده و به دنبال گسترش تجارت خود در سطح جهانی هستند.
 
مدیر منطقه ای بانک Merrill Lynch تاکید کرد: هم اکنون بانک های محلی در حال راه اندازی پیشخوان های ارائه خدمات مربوط به تجارت اسلامی هستند تا بتوانند به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهند.
 
کریس جیمسون افزود: این مساله سبب می شود که هر روز موسسات بین المللی بیشتری بر روی تجارت اسلامی تمرکز کنند.
 
تجارت اسلامی از ابزارهای سازگار با شریعت اسلامی استفاده کرده و بهره پولی در آن ممنوع است.
 
با وجود آن که سایر ابزارهای تجارت اسلامی مانند اوراق صکوک در سالیان اخیر رشد چشمگیری داشته اند اما بانکداری اسلامی تا چندی پیش در سطح جهانی چندان شناخته شده نبود.
 
کارشناسان مسائل اقتصادی علت اصلی این مساله را کوچک بودن نسبی بانک های اسلامی و کمبود تخصص و وسیع بودن شبکه جهانی بانک های غربی می دانند./990/ب902/د
ارسال نظرات