۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۸۴۶۵۷

استقبال دانش‌آموزان آمریکایی از مبحث درسی «تسامح دینی در اسلام»

خبرگزاری رسا ـ استقبال دانش‌آموزان آمریکایی از مبحث «تسامح دینی در اسلام» که در واحد درسی «مطالعات جهان» ایشان گنجانده شده بود، سبب اعتراض والدین و در نهایت لغو برنامه گردش علمی مربوط به این درس شد.
اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانش‌آموزان سال اول دبیرستان‌های آمریکا درسی به نام «مطالعات جهان» دارند که در این درس با 5 دین بزرگ جهان آشنا می‌شوند. اسلام یکی از این پنج دین بزرگ است و در کتاب این درس مبحثی به عنوان «تسامح دینی در اسلام» است که به معرفی اسلام می‌پردازد.

 

دبیرستان «هندرسن‌ویل»(Hendersonville) تنسی بازدید از یک مسجد و یک معبد بودائی را در برنامه درسی دانش‌آموزان کلاس مطالعات جهان گنجانده بود تا دانش‌آموزان در این گردش‌های علمی با این دو دین بیشتر آشنا شود.

 

از این رو، دانش‌آموزان سال اول دبیرستان هندرسن‌ویل چندی پیش، به یک مسجد برده شدند که آنان ضمن بازید از این مسجد، نسخه‌هایی از قرآن کریم دریافت کردند.

 

یکی از دانش‌آموزانی که از شرکت در این گردش علمی در مسجد امتناع کرد، از سوی معلم مکلف شد که گزارشی در مورد ادیان بنویسد و وی در این گزارش نوشت مسلمانان با مردم سرزمین‌های فتح شده بهتر از آمریکا با اقلیت‌های دینی رفتار می‌کردند.

 

پس از بازدید از این مسجد، برنامه گردش علمی درس مطالعات جهان دبیرستان هندرسن‌ویل با مخالفت بعضی از والدین مواجه شد که اعلام می‌کردند «چرا دانش‌آموزان به جای مسجد از یک کلیسا یا کنیسه دیدن نکنند».

 

«مایک کرنر»، پدر یکی از دانش‌آموزان این مدرسه در اعتراض خود گفت: اگر شما نمی‌توانید دانش‌آموزان را به محل عبادت همه ادیان ببرید، چرا باید اصلاً این کار را انجام دهید؟ ما با فرستادن ایمیل به مدیر مدرسه اعتراض خود را اعلام کردیم اما وی اعلام کرد که مدرسه استطاعت مالی بازدید از اماکن عبادی پنج دین بزرگ را ندارد.

 

کرنر افزود: دانش‌آموزان در بازدید از این مسجد ضمن اینکه به آیات قرآن گوش می‌داده‌اند با شیرینی و شربت پذیرایی شده بودند و نسخه‌هایی از کتاب مقدس اسلام به آنان داده شده بود.

 

مایک کرنر در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز (Fox News) اعلام کرد: فرزندان ما در حال آموزش هستند و این برنامه آن‌ها را به سوی دیگر ادیان سوق می‌دهد. من فکر می‌کنم آن‌ها با این کار می‌خواهند فرزندان ما نسبت به هر چیزی غیر از مسیحیت، تسامح داشته باشند.

 

وی گفت: دختر 14 ساله من تصمیم گرفت در این سفر علمی شرکت نکند. به همین دلیل معلمش از او خواست تا مقاله‌ای در مقایسه ادیان مسیحیت، هندوئیسم و اسلام بنویسد که متوجه چیز عجیبی شد.

 

کرنر افزود: وی در نوشته خود یک صفحه در مورد مسیح، دو صفحه در مورد گاندی و پنج صفحه در مورد پیامبر اسلام[حضرت محمد(ص)] نوشته بود.

 

در نهایت به‌دلیل واهمه والدین آمریکایی از گرایش فرزندانشان به دین مبین اسلام، گردش علمی مربوط به این واحد درسی لغو شد؛ مسأله‌ای که بیش از هرچیز بیانگر حقانیت آموزه‌های اسلام و از دیگر سو تأثیر سوء تبلیغات منفی رسانه‌های غربی از سیمای حقیقی دین مبین اسلام در جامعه آمریکا است./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات