۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۱۸۴۶۶۲

تحریم بانک های روسیه دستور کار سناتورهای آمریکا

خبرگزاری رسا ـ بانک وی تی بی: ما اظهارات سناتورهای آمریکایی را به عنوان یک اقدام تحریک آمیز برای گمراه کردن مردم ایالات متحده تلقی می کنیم.
آمريکا در مقابل روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: ریچارد بلومنتال، سناتور دموکرات آمریکایی خواستار مجازات بزرگترین بانک های روسیه به دلیل تامین مالی مقامات سوریه شده است. این سیاستمدار معتقد است که بشاراسد نمی توانست با مخالفان بدون دریافت کمک از موسسات مالی روسیه مقاومت کند.
خبرگزاری صدای روسیه در ادامه افزود: بلومنتال همراه با همکارانش نامه ای را به وزارت دارایی ایالات متحده آمریکا با درخواست شناسایی آن دسته از بانک هایی فرستاد که با دولت سوریه همکاری دارند.
در این نامه آمده است: بانک هایی مانند VTB ، Gazprombank و Vnesheconombank با سوریه، مبادلات بازرگانی انجام می دهند و دولت بشاراسد به همین دلیل توانسته است تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا را به هم زند.
صدای روسیه در ادامه به نقل از بلومنتال گفت: ما می توانیم این دارایی های را منجمد کنیم. ما می توانیم آنها را از انجام کسب و کار در ایالات متحده محروم و به کارمندان آنان، ورود به سرزمین ایالات متحده آمریکا را منع کنیم.
این خبرگزاری در ادامه به واکنش برخی از این بانک های روسی اشاره کرد و گفت: گروه VTB اعلام کرده است که این اظهارات چهار سناتور ایالات متحده بر اساس اطلاعات کاملا نادرست بنا شده است. رهبری سوریه در بانک وی تی بی هیچ حسابی ندارد. ضمنا بانک وی تی بی، این اظهارات سناتورها را به عنوان یک اقدام تحریک آمیز برای گمراه کردن مردم ایالات متحده تلقی می کند./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات