۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۸۴۷۳۹

برگزاری نمایشگاه «رضوی» و «حج تجلی وحدت» در سنگال

خبر گزاری رسا ـ نمایشگاه "رضوی "و "حج تجلی وحدت" به مناسبت ایام حج در سنگال برگزار شد.
مکه

 

به گزارش خبر گزاری رسا،  نمایشگاه عکس و پوستر وکتاب "رضوی" و "حج تجلی وحدت" به مناسبت دهه کرامت و ایام حج از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در سنگال برگزار شد.

 

همزمان با روز میلاد امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا (ع)  مراسم پایانی این نمایشگاه با حضور جمع کثیری از محبین اهل بیت عصمت وطهارت وپیروان این امام همام در محل رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد.

 

در این مراسم ابتدا "محمد فال" قاری قران سنگالی آیاتی از قران مجید را تلاوت کرده و سپس "ذاکری" رایزن فرهنگی ایران در سخنانی جایگاه امام رضا(ع) در بین شیعیان خصوصا ایرانیان که میزبان خوبی برای آن بوده اند را بسیار رفیع ذکر کرده و به این باور مسلم که فضای معنویت، صلح، امنیت ومصون بودن از توطئه های بیگانگان در سایه برکات وجودی آن امام است، تاکید کرد.

 

وی  با اشاره به مشکلات موجود در جهان اسلام خصوصا در خاورمیانه وبحران سوریه، همگان را به وحدت واتخاذ مواضع مشترک در مقابله با هجمه آمریکا و اسراییل غاصب که با هدف شکستن خط مقاومت دنبال می شود، دعوت کرد.

 

رایزن فرهنگی ایران با اشاره به آغاز عملیات اعزام زائران بیت الله الحرام وهفته حج و برپایی نمایشگاه حج در کنار نمایشگاه رضوی از حج به عنوان فرصتی بی بدیل برای اجتماع مسلمانان وتجدید قوا و تحقق وحدت وانسجام در برابردشمنان  یاد کرد.

 

سپس شیخ ابراهیم با امام جمعه وجماعت مسجد شیعیان درویش داکار نیز با تبریک این ایام سعید به گوشه هایی از سنت وسیره امام هشتم ونیز کرامات ایشان ومشاهدات خود از سفر به مشهد مقدس رابرای حاضران تشریح کرد.

 

وی علاقه به اهل بیت(ع) را وجه مشترک رویکرد فرقه های دینی صوفیه از جمله مریدیه ،لاین وتیجانیه ذکر کرده وآنرا مسأله ای دانست که وهابیت وسلفیه را در بن بست نگاه داشته است.

 

امام جمعه مسجد شیعیان درویش داکار اضافه کرد: وقتی خلیفه کل تیجانیه صلوات و درود بر محمد (ص) را بدون صلوات ودرود بر اهل بیت(ع) او ناقص وباطل می داند، وهابیت چگونه می تواند بر این قلوب مملو از حب خاندان پیامبر نفوذ واین جایگاه را خدشه دارکنند./994/ب103/د

ارسال نظرات