۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۸۴۷۶۷
یکی از علمای سنی لبنان:

باید همواره یاد فاجعه صبرا و شتیلا را زنده نگه داریم

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان بر لزوم یادآوری همیشگی جنایت‎های رژیم صهیونیستی به ویژه فاجعه کشتار صبرا و شتیلا تأکید کرد.
شيخ حسام العيلاني امام جماعت مسجد الغفران صيداي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسام العیلانی از علمای سنی و امام جماعت مسجد الغفران صیدای لبنان در سخنانی با اشاره به سی و یکمین سالگرد فاجعه کشتار صبرا و شتیلا اظهار داشت: همواره باید یاد و خاطره این فاجعه که از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفت و وجدان جهانیان را به لرزه درآورد را مرور کنیم و آن را زنده نگه داریم.

 

وی افزود: جامعه جهانی به مسائل و اتفاقات با یک چشم می نگرد و با دو ترازو می سنجد.

 

العیلانی تصریح کرد: سکوت جهان عرب و اسلام در قبال تجاوزهای روزمره رژیم اشغالگر علیه فرزندان امت اسلامی شگفت آور است.

 

وی از وحدت و همبستگی به عنوان عامل ایستادگی در برابر صهیونیست‎ها یاد کرد و خاطر نشان ساخت: وحدت، پایان اختلافات و حمایت از مقاومت می تواند جلوی جنایت های رژیم صهیونیستی را بگیرد.

 

گفتنی است در فاصله روزهای 16 تا 18 سپتامبر 1982 (25 تا 27 شهریور 61) اردوگاه‌های فلسطینی صبرا و شتیلا در جنوب بیروت شاهد به خاک و خون کشیده شدن هزاران زن و کودک و پیر و جوان آواره فلسطینی به دست صهیونیست‌ها به فرماندهی آریل شارون، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی و مزدوران وی یعنی نیروهای فالانژ بودند.

 

در این قتل عام سه هزار و 297 فلسطینی و لبنانی شهید شدند. در میان کشته‌ها 136 لبنانی وجود داشت. پیکر هزار و 800 نفر در خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ این اردوگاه رها شده بود و هزار و 97 تن دیگر نیز در بیمارستان غزه و 400 تن دیگر در بیمارستان عکا به شهادت رسیدند./980/ب903/د

ارسال نظرات