۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۸۴۷۷۸
در واکنش به غیرقانونی خواندن شورای اسلامی علما؛

علمای بحرین: از وظیفه و تکلیف الهی خود کوتاه نمی‎آییم

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه بحرین در واکنش به غیرقانونی خواندن شورای اسلامی علمای بحرین از سوی وزارت دادگستری آل‎خلیفه تأکید کردند که فعالیت این شورا بر اساس تکالیف الهی است و هیچ گاه از این مسؤولیت‎ها شانه خالی نخواهند کرد.
شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اسلامی علمای بحرین در پیامی اعلام غیرقانونی بودن این شورا از سوی وزارت دادگستری آل خلیفه را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که شورای اسلامی از وظیفه خود در قبال تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی نمی کند.

 

در این پیام آمده است: شورای اسلامی علما موسسه ای اسلامی است که به تبلیغ، ارشاد، امر به معروف و نهی از منکر، نصیحت و دعوت در چارچوب ارزش های رفیع اسلامی و قاعده وحدت اسلامی و ملی و به دور از هرگونه انگیزه طایفه ای می پردازد.

 

شورای اسلامی علما افزود: تخلی از این مسؤولیت و وظایف شرعی که تکلیف الهی به شمار می آید، غیرممکن است. این تکالیف همچنین حقی است که معاهده های بین المللی بر آن تأکید دارد و پیروان هر مذهب و طایفه این حق را دارند و هیچ کس نمی تواند آنان را از حق خود دور سازد.

 

این شورا این تصمیم را در چارچوب مبارزه با آزادی ها در بحرین دانست و تصریح کرد: اقدام وزارت دادگستری در غیرقانونی خواندن فعالیت های شورای اسلامی علما را محکوم ساخته و آن را در چارچوب قلع و قمع آزادی، مصادره حقوق، به حاشیه راندن و هدف قرار دادن مذهب می دانیم.

 

علمای بحرین، بهانه های منتشر شده از سوی وزارت دادگستری آل خلیفه را واهی خوانده و اظهار داشتند: همگان می دانند که شورای اسلامی از خواسته های مشروع و عادلانه ملت دفاع می کند و این از مواضع ثابت شوراست که از آن دور نمی شویم.

 

در بخش پایانی بیانیه آمده است: شورای اسلامی علما همچنان به نقش اسلامی و ملی خود پایبند مانده و به وظیفه شرعی خود در چارچوب همبستگی میان علما و همبستگی با ملت ادامه می دهد./980/ب902/د

ارسال نظرات