۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۸۴۸۳۲
شیخ عیسی قاسم:

اطاعت از آل‎خلیفه در بحرین بر اطاعت خدا مقدم است

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین با انتقاد شدید از دشمنی رژیم آل‎خلیفه با دین مبین اسلام و علما تأکید کرد که نظام می‎خواهد که مردم ابتدا مطیع آل‎خلیفه باشند و سپس به اطاعت از خدا بپردازند.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد فشار آل خلیفه برای خروج نماینده آیت الله سیستانی از این کشور را محکوم کرد و گفت: نظام از فشار برای خروج علمایی نظیر شیخ حسین نجاتی و همچنین پایان نقش علما و خاموش ساختن سخن صادقانه چه هدفی دارد؟ آیا این به معنای تعضیف و رهایی از دین نیست؟

 

وی این اقدام آل خلیفه را هدف قرار دادن هویت دینی توصیف کرد و افزود: من درباره مذهب خاصی صحبت نمی کنم بلکه از خاموش ساختن نور همه مذاهب در بحرین سخن می گویم، زیرا خاموشی نور یک مذهب، مقدمه ای برای خاموشی نور همه مذاهب است.

 

آیت الله عیسی قاسم از غیرقانونی خواندن فعالیت های شورای اسلامی علما از سوی وزارت دادگستری آل خلیفه ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: شورای اسلامی علما وظیفه ارشاد، آموزش، امر به معروف و نهی از منکر و بیان دیدگاه های سیاسی را برعهده دارد و هیچگاه از وظیفه دینی خود که وظیفه همه علما به شمار می آید، تخلی نمی جوید.

 

رهبر شیعیان بحرین ادامه داد: شورای اسلامی علما صدای خود را نسبت به تخریب مساجد و به آتش کشیدن قرآن بلند می کند و این وظیفه ای همگانی است. سیاست را می توان در سراسر قرآن مشاهده کرد، پس آیا برای قرائت قرآن نیز باید از نظام اجازه گرفت؟ یا قرآن را به دلیل وجود آیات مخالف سیاست های نظام لغو کنیم؟

 

وی از دخالت دولت در امور دینی به شدت انتقاد کرد و خاطر نشان ساخت: اگر باید در نماز، روزه، قرائت دعا و امر به معروف و نهی از منکر از دولت اجازه بگیرم پس ما در ابتدا مطیع دولت هستیم و پس از آن به اطاعت خداوند می پردازیم. آیا این دین است؟ آیا این اسلام است؟

 

شیخ عیسی قاسم از خلیل المرزوق معاون سیاسی دبیرکل جمعیت الوفاق که در بازداشت قرار داد به عنوان فردی مجاهد یاد کرد و گفت: وابستگی المرزوق و تأکید وی بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات بر هیچ کس پوشیده نیست، اگر ایفای نقش برای جمعیت ها ممنوع است چرا به آنها مجوز می دهید./980/ب901/د

ارسال نظرات