۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۸۴۸۶۱
در سال تحصیلی 93-92؛

رشته تفسیر قرآن در حوزه علمیه خواهران لرستان تدریس می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی حوزه های علمیه خواهران لرستان از افزوده شدن رشته تفسیر و امور قرآنی در سطح سه حوزه در این استان خبر داد.
حوزه علميه خواهران

اکرم مهرابی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، حوزه های علمیه خواهران این استان موفق به افزایش رشته های حوزوی در این استان شده است.

 وی با بیان این که در سال تحصیلی حوزه های علمیه رشته تفسیر و امور قرآنی به سطح سه حوزوی افزوده شده است، بیان داشت: طلاب نو ورود ما در این رشته  20 نفر هستند.

 مهرابی با اشاره به این که سطح دو حوزه را مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران لرستان ارزیابی می کند، تصریح کرد:  اساتید ما در سطح سه حوزه باید مورد تأیید مرکز مدیریت قم باشند.

 وی در ادامه با بیان این که این مرکز زیر نظر مرکز مدیریت قم است، خاطرنشان کرد: خواهران طلبه پس از گذراندن دروس ادبیات، فقه، اصول،  کلام، فلسفه، تاریخ،  حقوق سیاست و دروس اخلاقی دوره پنج ساله را می گذرانند و موفق به دریافت مدرک سطح دو می شوند.

 مهرابی با اشاره به این که مدارس حوزه های علمیه چندین سال قدمت دارند، بیان داشت: نخستین حوزه علمیه خواهران در لرستان، حوزه علمیه فاطمیه است که پس از انقلاب اسلامی فعالیت مذهبی خود را آغاز کرده است.

 معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران افزود: مرکز مدیریت خواهران لرستان از سال 89 به طور رسمی فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است.

 وی با بیان این که در حوزه های علمیه اساتید برجسته ای فعالیت دارند، اظهار داشت: از نظر آموزشی مشکلی در حوزه ها نداریم و بیشترین مشکل حوزه های علمیه لرستان بحث بودجه است.  

 مهرابی در پایان با اشاره به این که خیران کمتر به سوی حوزه ها آمده اند، ابراز داشت: از مسؤولان و خیران انتظار می روند به حوزه های علمیه توجه داشته باشند و وزارت آموزش و پرورش لرستان نیز در مباحث فرهنگی از حوزه های علمیه  این استان بیشتر استفاده  کند./9451/ت302/غ

ارسال نظرات