۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۸۵۰۱۹

امامان جماعت مساجد فرانسه با پاپ دیدار می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ امامان جماعت مساجد فرانسه در اقدامی که نشانه‎ای از نزدیک شدن واتیکان و دنیای اسلام تلقی می‎شود به دیدار پاپ می‎روند.
ديدار علاقه مندان با رهبر کاتوليک هاي جهان
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری Arab News، گروهی متشکل از 10 تن از امامان جماعت مساجد فرانسه در اقدامی که کارشناسان آن را نشانه نزدیک شدن واتیکان و دنیای اسلام می دانند روز چهارشنبه به دیدار پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان می روند.
 
این دیدار از سوی مارک هالتر، نویسنده فرانسوی که پیش از این نیز سابقه سازماندهی چنین دیدارهایی را در کارنامه خود داشته برنامه ریزی شده است.  
 
وی در این ارتباط گفت: من فکر می کنم پاپ جدید می تواند کاری را انجام دهد که پاپ های گذشته موفق به اجرای آن نشدند. وی می تواند مسیحیت را با اسلام آشتی دهد.
 
رابطه واتیکان و جهان اسلام در سالیان اخیر تعریف چندانی نداشته و حتی الازهر، بزگترین مرکز آموزشی علوم اسلامی در میان اهل سنت که در قاهره مستقر است روابط خود را به دلیل رسوایی های اخلاقی اعضای واتیکان با پاپ قبلی قطع کرده بود.
 
پاپ فرانسیس از زمان انتخاب شدن به عنوان رهبر کاتولیک های جهان چندین بار تمایل خود را برای نزدیک شدن به اسلام اعلام کرده است. وی در ماه آگوست میلادی خواستار "احترام متقابل" میان مسیحیت و اسلام شده بود.
 
دیدار عمومی امامان جماعت مساجد فرانسه و رهبر کاتولیک های جهان در میدان سنت پیتر شهر رم در جریان نطق هفتگی پاپ صورت گرفته و 15 دقیقه به طول می انجامد./990/ب902/د
ارسال نظرات