۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۸۵۰۲۴
شیخ عیسی قاسم خواستار شد؛

تبیین وحدت اسلامی متجلی در عاشورا برای جهانیان

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین در هشتمین همایش عاشورا به بررسی وحدت در عاشورا پرداخت و گفت: وحدت اسلامی در عاشورا باید برای مردم جهان تبیین شود.
آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در هشتمین همایش عاشورا که در سالن همایش منطقه السنابس این کشور برگزار شد، به بررسی وحدت در عاشورا پرداخت و گفت: ما تا آخر عمر بر اصول وحدت و دین مداری خود خواهیم ماند و اجازه نمی‎دهیم که هیچ کسی به آن تعرض کند.

 

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: جامعه مذهبی که بر مبنای حق و حقیقت استوار باشد قوی‎ترین جامعه است. این جامعه باید توحید را محور اصلی همه امور خود قرار دهد.

 

وی مسلمانان را مامور به حفظ وحدت دانست و بیان داشت: وحدت به طور مطلق معنا ندارد، تقویت کننده وحدت " واعتصموا بحبل الله " است. وحدت یک حقیقتی است که به وسیله آن برادری را در بین دو یا چند فامیل، قومیت، جغرافیا و دین ایجاد می‎کند. وحدت موجب انسجام و پایداری حق و حقیقت می‎شود.

 

شیخ عیسی قاسم وحدت را ضامن سعاد انسانیت برشمرد و تاکید کرد که به وسیله وحدت به بالاترین درجه انسانیت خواهد رسید. وحدت باید از هرگونه عیب‎، تدلیس، نیرنگ، حیله، جرم، تجاوز، و فساد منزه باشد.

 

رهبر شیعیان بحرین مالک وحدت را دین خدا دانست و بیان داشت: مالک اصلی وحدت، قومیت و جغرافیا نیست بلکه دین خدا و نتیجه آن مالک حقیقی وحدت است.

 

وی ضمن بیان درس‎های از عاشورا خاطرنشان ساخت: فاجعه عاشورا به ما آموخت که هیچگاه رهبری اسلام نباید در دست افراد جاهل و در مسیر غیر خدایی قرار گیرد. اسلام حقیقت و امانتی است که باید در دستان رهبرانی همانند امامان باشد زیرا آنان تنها کسانی هستند که از این امانت الهی به خوبی محافظت می‎کنند.

 

آیت الله عیسی قاسم عنوان داشت: امام حسین (ع) برای اصلاح شبه جزیره عربی و یا برای مسائل داخل قیام نکرده است بلکه قضیه کربلا فراتر از این مسائل است و سعادت بشری و وحدت اسلامی را هدف قرار داد.

 

وی در پایان از سخنرانان، مداحان و نویسندگان حسینی (ع) خواست که به جنبه وحدت حسینی در روز عاشورا بپردازند و اظهار داشت: وحدت اگر بر مسیر حق و حقیقت متمایل شود به یقین به مسیر عاشورای حسینی (ع) نزدیک‎تر شده است./994/ب902/د

ارسال نظرات