۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۱۸۵۰۸۲

روحانیان مروجان فرهنگ پایداری و ایثار در جبهه ها بودند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان جنوبی با اشاره به حضور پررنگ روحانیان در جبهه ها گفت: روحانیان مروجان فرهنگ پایداری و ایثار و شهادت در جبهه ها بودند.
روحانيت در جبهه

حجت الاسلام علی محمدی، مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا دربیرجند با اشاره به این که روحانیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: اگر تاریخ صدر اسلام تا کنون را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم در هیچ کشوری تا یک روحانی پیشگام نشده و به شهادت نرسیده یک انقلاب شکل نگرفته است. 

 

وی افزود: بهای خون شهدا در دوران پهلوی و هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اخیر اسلامی در کشور های منطقه است. 

 

مسؤول دفتر نظارت وبازرسی شورای نگهبان در خراسان جنوبی ادامه داد: روحانیان در سال های دفاع مقدس مهم ترین نقش را در آگاهی دهی به مردم و افزایش بصیرت در جامعه داشتند.

 

حجت الاسلام  محمدی با بیان این که روحانیان از ابتدای تاریخ تاکنون سرباز ولایت بوده اند، گفت: مهم ترین وظیفه روحانیت در حال حاضر انتقال ارزش های اسلام و دفاع مقدس به نسل جوان است چرا که اگر از این موضوع غفلت شود خون هزاران شهید هشت سال دفاع مقدس به هدر خواهد رفت. 

 

وی ادامه داد: جنگیدن در جبهه نرم فرهنگی به مراتب سخت تر از هشت سال دفاع مقدس است زیرا در این جبهه دشمن به صورت پنهانی بیشترین آسیب را به فرهنگ و جوانان وارد می کند بنابراین وظیفه روحانیان در این جبهه سخت تر از جبهه های دفاع مقدس و باید با پیروی از ولایت نقش هدایتگری خود را پررنگ تر از سال های دفاع مقدس در جامعه انجام دهند./968/ت302/ب

ارسال نظرات