۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۸۵۱۳۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

غرب با لغو تحریم‌ها حسن نیت خود را نشان دهد

خبرگزرای رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: لغو تحریم‌های ظالمانه از سوی غرب می تواند به عنوان نخستین قدم برای اثبات حسن نیت نسبت به ملت ایران تلقی شود.
مهدي دواتگري مهدي دواتگري

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که سفر رییس جمهور به نیویورک برای شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد است، اظهار داشت: اصول و مبانی دیپلماسی خارجی کشور از بدو انقلاب تاکنون تغییری نکرده و همواره بر خط ثابت حرکت کرده است.


نماینده مردم مراغه در مجلس با بیان‌که سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه‌های غربی و آمریکایی داشته است، خاطرنشان کرد: امروز فرصتی برای غرب فراهم شده تا حسن نیت خود نسبت به ملت ایران را نشان دهند، غرب باید بداند که باید کرامت انسانی، عزت و عظمت ملت ایران را در مذاکرات مورد توجه قرار دهند.


دواتگری با اشاره به این‌که سخنان رییس جمهور در نیویورک می تواند زمینه‌های لازم برای حل و فصل قطعی و نهایی مذاکرات هسته ای ایران با 5+1 را فراهم کند، افزود: دیدار حجت الاسلام روحانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از سفر به آمریکا نیز می تواند حاوی پیام‌های مهمی برای طرف غربی باشد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که حکمت، عزت و مصلحت سه اصل تغییرناپذیر در روند مذاکرات ایران با طرف غربی خواهد بود، گفت: مفهوم نرمش قهرمانانه که رهبری بیان فرمودند نیز در تفسیر این سه اصل نهفته است، بنابراین ملت ایران هیچگاه از حقوق مسلم هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.


وی با بیان این‌که برکات حماسه سیاسی 24 خرداد ملت ایران تداوم خواهد داشت، افزود: رییس جمهور با بهره‌مندی از توصیه‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیان مواضع شفاف ایران اسلامی، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود، به یقین منافع ملت ایران در اتخاذ موضع مورد تأکید رهبری نظام است.


دواتگری در پایان با بیان این‌که لغو تحریم‌های ظالمانه از سوی غرب می تواند به عنوان نخستین قدم برای اثبات حسن نیت نسبت به ملت ایران تلقی شود، گفت: امروز غربی‌ها با آزمون بسیار مهم تاریخی مواجه هستند که در صورت غفلت ممکن است فرصتی ارزشمند را از دست بدهند./935/ت302/ج

ارسال نظرات