۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۸۵۴۶۹
سید عمار حکیم:

کشورهای حامی تروریسم از خطرات این گروه‎ها در امان نیستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق به کشورهای حامی تروریسم هشدار داد که روزی فرامی‎رسد که این گروه به این کشورها آمده و ضربات سنگینی بر آنها وارد می‎سازند.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست فرهنگی هفتگی این مجلس که شب گذشته در بغداد برگزار شد از همکاری برخی کشورهای عربی و اسلامی با گروه های تروریستی به شدت انتقاد کرد و گفت: به کشورهای عربی و اسلامی که با تروریست ها همکاری کرده، حامی افکار انحرافی آنان هستند و اجازه تدریس اندیشه های تکفیری را در دانشگاه های خود می دهند، هشدار می دهم که سرطان تروریسم به آنان خواهد رسید و تروریست ها به این کشورها نیز ضربات سنگینی وارد می کنند.

 

وی افزود: تروریسم تنها یک طایفه مشخص را هدف قرار نمی دهد، بلکه هر که با اندیشه های آن مخالف است را سرکوب می کند. درگیری کنونی میان ارتش آزاد و سایر تروریست ها در سوریه مؤید این بحث است.

 

حجت الاسلام حکیم با اشاره به پسرفت امنیتی در عراق، تصریح کرد: رخدادهای تروریستی اخیر نشان داد که نقشه های تروریست ها برای همگان آشکار شده و تروریسم در حال ایفای برنامه ها به صورت واضح است.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی انفجار تروریستی در شهرک صدر و منطقه الدوره عراق را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: تروریست ها با چنین جنایت هایی که قربانیان بسیاری به همراه دارد درصدد بروز جنگ داخلی و مذهی در عراق هستند. جنگ مذهبی بزرگترین فرصت برای تروریست هاست و زمینه های لازم را برای پیشرفت و گسترش گروه های خود مهیا می کند.

 

وی با تأکید بر اینکه تروریسم تنها یک جریان انحرافی نیست، خاطر نشان ساخت: تروریسم، جنبش نازی است که با یک اندیشه آغاز شد و بیش از 60 میلون کشته به همراه داشت. جامه جهانی وظیفه مضاعفی در قبال مواجهه با تروریسم برعهده دارد.

 

سید عمار حکیم ملت عراق را به هوشیاری در برابر تروریسم فراخواند و گفت: ساکنان موصل و الانبار باید نسبت به خطر تروریسم و مباح شمردن خون و ناموس و مالشان از سوی تروریست ها برحذر باشند. از استانداری بغداد می خواهم نام خیابان الفلاح در شهرک صدر را به یاد شهدای حادثه تروریستی اخیر به خیابان شهدا تغییر دهد./980/ب902/د

ارسال نظرات