۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۸۵۴۹۹

روایت مسلمانان از حمله هندوهای افراطی به مسلمانان مظفرنگار در هند

خبرگزاری رسا ـ پس از گذشت حدود سه هفته از حملات هندوهای افراطی به پیروان اسلام در منطقه‎ای از هند، مسلمانان خاطرات خود را از این حملات برای رسانه‎های گروهی بازگو کردند.
حمله هندوهاي افراطي به مسلمانان هند
 
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان روستاهای اطراف شهر مظفرنگار هند که سه هفته پیش مورد حمله هندوهای افراطی قرار گرفتند خاطرات خود را برای رسانه های گروهی بازگو کردند.
 
در حملات هندوهای افراطی به مسلمانان مظفرنگار هند حدود 50 مسلمان کشته و هزاران نفر دیگر نیز از بیم مرگ مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
 
عبدالعزیز، یکی از مسلمانان هندی که قربانی این خشونت ها واقع شده می گوید: روز 7 سپتامبر رییس شورای دهکده به ما اطمینان داد که دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد.
 
عزیز و خانواده اش در روستای خطبه در 6 کیلومتری شاهپور زندگی می کنند، جایی که مسلمانان یک اقلیت کوچک محسوب می شوند.
 
مشکلات این مسلمان هندی در روز 7 سپتامبر و زمانی آغاز شد که گزارش هایی مبنی بر درگیری میان مسلمانان و فرقه ای از هندوها موسوم به "جات" در دهکده های اطراف به گوش وی رسید.
 
مسلمانان و هندوهای "جات" هیچ گاه پیش از این در منطقه اوتار پرادش که در غرب هند واقع است با یکدیگر درگیر نشده بودند.
 
عبدالعزیز که سال ها در صلح و آرامش با هندوهای "جات" زندگی کرده بود تصمیم گرفت که به همراه خانواده اش در خانه بماند.  
 
وی می گوید که در ادامه عمر خود همواره افسوس خواهد خورد که چرا در آن زمان چنین تصمیمی گرفت.
 
این مسلمان هندی می گوید: حدود ساعت 9 صبح روز هشتم سپتامبر دسته های مسلحی از هندوهای "جات" شروع به خانه های مسلمانان کردند.
 
عبدالعزیز می گوید: آنها ابتدا یک مسجد محلی را به آتش کشیدند و سپس شروع به حمله به خانه های شخصی مسلمانان کردند. ساعت ده و سی دقیقه صبح 5 نفر از اعضای خانواده من و از جمله پسرم کشته شده بودند.
 
وی افزود: آنها در خیابان از افراد مسن، زنان و کودکانی که در خانه های خود گیر افتاده بودند کمک می کردند.
 
درگیری ها در روستای خطبه تا دو ساعت ادامه یافت و پس از آن بود که پلیس وارد معرکه شده و مسلمانان را به منطقه امنی منتقل کرد.
 
عزیز و بسیاری دیگر از همسایگان وی روستای شاهپور را برای عزیمت انتخاب کردند، چرا که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند.
 
پس از گذشت چندین هفته از این درگیری ها بسیاری از قربانیان مسلمان و مردم شهر سیاستمداران را مسوول چنین خشونت هایی می دانند.
 
راجشوار داتی تیاگی، یک وکیل بلندپایه در مظفرنگار می گوید: چنین آشوب هایی سیاسی بوده و هدف از آنها دو قطبی کردن رای دهندگان در آستانه انتخابات سراسری آینده است.
 
طبق آمارهای دولتی، درگیری اخیر میان مسلمانان و هندوها در مظفرنگار هند 47 کشته و 40 هزار آواره بر جای نهاد./990/ب902/د
ارسال نظرات