۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۸۵۵۶۶
امام جمعه کاشان:

آمریکا از هیچ ابزاری برای براندازی نظام دریغ نکرده است/ غرب و آمریکا باید در عمل تغییر کنند

خبرگزاری رسا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: سخنرانی رییس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و موضع هیأت ایرانی در نیویورک بر اساس توصیه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، از موضع قدرت و صلابت و در عین حال همراه با نرمش قهرمانانه بود تا کسی نتواند سوء برداشتی داشته باشد.
آيت الله نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در خطبه های این هفته نماز کاشان در مسجد حبیب ابن موسی‌(ع) این شهرستان، گفت: سخنان رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، جامع، فراگیر، سازنده و موارد مهم و مورد بحث و مناقشه بین ایران و غرب را همراه با تدبیر بیان کرد.

 

بخشی از سخنان اوباما هنوز بوی تکبر می دهد

وی با اشاره به این که دیدارهای ریاست جمهوری با سران کشورهای غربی در رسانه های دنیا بازتاب گسترده ای داشت، افزود: رییس جمهور آمریکا در نطق مجمع عمومی نسبت به ایران و گذشته نرمش نشان داد، اما در عین حال در بخشی از سخنان خود متکبرانه و برتری جویانه سخنان گذشته خود را تکرار کرد.

 

امام جمعه کاشان گفت: برخی افراد در داخل و خارج از کشور، تفسیر رهنمود رهبر معظم انقلاب در باره نرمش قهرمانانه را یا درک نکرده اند و یا آن را مغرضانه و به عنوان کوتاه آمدن در برابر دشمن تفسیر کردند.

 

آیت الله نمازی نرمش قهرمانانه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را  مذاکرات دیپلماسی و استفاده حداکثری از تاکتیک های دیپلماسی برای به چالش کشیدن مواضع طرف مقابل دانست و اظهار داشت: نرمش قهرمانه با استفاده از تاکتیک های دیپلماسی در برابر مواضع طرف مقابل به بهترین شکل ممکن توسط هیأت ایرانی انجام شد، به طوری که اوباما خواستار دیدار با هیأت ایرانی شد، اما تاکتیک دیپلماسی جمهوری اسلامی زمینه  ملاقات با اوباما را فراهم نکرد.

 

خطیب جمعه کاشان یادآور شد: هیأت ایرانی در مباحث سیاسی نیز با استفاده از دیپلماسی قوی از مواضع ایران دفاع کرد و از حق مسلم جمهوری اسلامی در زمینه دانش هسته ای صلح آمیز کوتاه نیامد.

 

امام جمعه کاشان همچنین بیان حل مسأله هسته ای ایران و اعتماد سازی جمهوری اسلامی توسط رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل را خواب زدگی اوباما دانست و گفت: اجازه حضور چندین باره بازرسان از تأسیسات هسته ای ایران مهمترین اعتماد سازی است که جمهوری اسلامی از ابتدای فعالیت های هسته ای خود انجام داده است.

 

دروغ اوباما در مورد عدم فعالیت برای تغییر نظام ایران

 آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این ادعای رییس جمهور آمریکا که ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم، گفت: چنین ادعایی از سوی رییس جمهور آمریکا واقعیت نداشته است، چرا که به تعبیر امام خمینی(ره) آمریکا توان تغییر نظام در ایران را ندارد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون هرکاری که می توانسته انجام داده است.

 

وی کودتای نوژه، جنگ تحمیلی 8 ساله و فتنه سال 88  را از جمله اقدامات براندازانه آمریکا بیان کرد و گفت: ولایت و رهبری، قدرت ملت و نیروهای نظامی و انتظامی و حضور مردم اهرم های قدرت جمهوری اسلامی در برابر توطئه های آمریکا بوده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آمریکا زمانی که انقلاب اسلامی کودکی یک ساله بود و ارتش سازماندهی نداشت و بسیج و سپاه در ابتدای راه بود، جنگی را توسط صدام به ایران تحمیل کرد که مدعی تصرف چند روزه تهران بود اما در برابر ملت قهرمان ایران و رهبری ایران با شکست از ایران خارج شدند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز جوانی تنومند  34 ساله ای است که توانسته از پس همه تهدیدات نظامی و امنیتی دشمن برآمده و قدرت خودش را در زمین و هوا و دریا به عنوان مهمترین عامل بازدارنده به رخ دشمن بکشد.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به آغاز مذاکرات 1+5از بامداد امروز با هیأت دیپلماتیک ایران گفت: در این نشست نیز وزرای خارجه کشورهای آمریکا، انگلستان و آلمان اعلام کردند، دانش هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی را به رسمیت می شناسند، اما باید منتظر ماند دید آیا آنها در این مورد به وعده خود عمل خواهند کرد یا خلاف آن را عمل خواهند کرد.

 

تقدیر از رسانه ملی برای پخش ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه با تبریک هفته دفاع مقدس به ملت قهرمان ایران و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران از رسانه ملی به دلیل پخش ویژه نامه های هفته دفاع مقدس و بیان خاطرات جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی تجلیل نمود و گفت: بیان خاطرات جانبازان از 8 سال دفاع مقدس و انتقال آن به ملت ایران به ویژه نسل جوان تأثیر گذار است.

 

آیت الله نمازی رفع مشکلات درمانی جانبازان شیمیایی و قطع نخاعی، رفع مشکلات آموزش فرزندان جانبازان، مسکن و اشتغال آنان را از اقدامات بر زمین باقی مانده ای دانست که نیازمند توجه بیشتری از سوی دولت، مجلس و متولیان بنیاد جانبازان است.

 

 وی تشکیل کارگروه بررسی و حل و فصل مشکلات جانبازان در همه استانهای کشور را ضروری خواند و گفت: مشکلات جانبازان به گونه ای نیست که از توان جمهوری اسلامی خارج باشد.

 

بیماری های قلبی وعروقی تهدید امروز جوانع بشری است

امام جمعه کاشان در ادامه با تبریک روز جهانی سلامت در ششم مهرماه، بیماری های قلبی عروقی را بزرگترین تهدید امروز جوامع بشری دانست و با اشاره به آمار مرگ میر ناشی از این بیماری در ایران، آموزش و پیشگیری از ابتلای به بیماری های قلبی عروقی را آسان تر، کم هزینه تر و مقدم بر درمان دانست.

آیت الله نمازی، تغذیه سالم و دوری از غذاهای پرچرب و عدم استفاده از دودهای قلیان و سیگار را یکی از مهمترین راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دانست و اظهار داشت:  وازرت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی باید در این زمینه اطلاع رسانی داشته باشند.

 

اسارت 1656 نفر از سربازان عراق در عملیات شکست حصر آبادان

خطیب جمعه کاشان همچنین با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان  و تأکید امام مبنی بر شکستن حصر آبادان و اجرای عملیات ثامن الائمه گفت: رزمندگان اسلام در این عملیات ضمن آزاد سازی 150 کیلومتر مربع از اراضی اشغالی، بیش از 3 هزار نفر از نیروهای عراقی کشته یا زخمی شدند و یکهزار و 656 نفر از نیروهای ارتش بعث عراق به اسارات رزمندگان اسلام در آمدند.

 

تکریم از سالمندان منشا خیر و برکت است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به فرارسیدن روز جهانی سالمندان، تکریم از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها را منشا خیر و برکت برای فرزندان آنان دانست و گفت: تجربه نشان داده است برخی از خانواده ها که در تکریم از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها غفلت کرده اند، گرفتاری های زیادی را تجربه کرده اند./939/پ201 /ج     

 

ارسال نظرات