۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۱۸۵۵۸۸
پس از خطبه نماز جمعه شیخ عیسی قاسم؛

تظاهرات بی‎نظیر ضد دولتی در بحرین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تظاهرات پرشور ملت بحرین، امروز پس از درخواست رهبر شیعیان این کشور مبنی بر مشارکت گسترده مردم در راهپیمایی ضد دولتی برگزار شد.
تظاهرات ملت بحرين شيخ عيسي قاسم و آيت الله غريفي از علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات گسترده و پرشور انقلابیان بحرینی با حضور صدها هزار شهروند، پس از نماز جمعه امروز در شهر دراز برگزار شد.

 

در این تظاهرات که گفته می شود بی نظیرترین راهپیمایی در تاریخ انقلاب بحرین است، آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان و همچنین آیت الله سید عبدالله الغریفی از علمای برجسته این کشور در صف اول حضور داشتند.

 

معارضان تأکید کردند که ملت بحرین با حضور در این تظاهرات باشکوه و تاریخی نشان داد به پایان دیکتاتوری و برقراری دموکراسی در این کشور پایبند است و در این راه از هیچ فداکاری دریغ نمی کند.

 

تظاهرکنندگان با اشاره به اینکه همچنان دیکتاتوری بر بحرین حاکم است، بر عدم عقب نشینی از خواسته های خود در آزادی، برپایی دولت عدالت و مساوات و همچنین پایان دوران استبداد و تکروی تأکید کردند.

 

این تظاهرات که با حمل پرچم بحرین و سر دادن شعارهای محکومیت دیکتاتوری و تأکید بر ادامه اعتراضات تا تحقق کامل حقوق همراه بود، با قرائت بیانیه پایانی به اتمام رسید.

 

در این بیانیه آمده است: با خداوند و ملت و وطن عهد می بندیم که انقلاب مسالمت آمیز خود را تا تحقق مطالب مشروع ملت بحرین مبنی بر آزادی، مساوات، دموکراسی و احترام شهروندی متقابل ادامه داده و به صورت شبانه روز و بدون احساس خستگی به جهاد خواهیم پرداخت.

 

معارضان بحرینی افزودند: به نظام یادآور می شویم حملات قلع و قمع، یورش به منازل، بازداشت مردم، محاکمه ظالمانه بی گناهان، مجازات دسته جمعی و استفاده مفرط از خشونت تنها به ثبات ما بر ادامه انقلاب تا پیروزی منجر می شود.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات خاطرنشان ساختند: با حضور در این تظاهرات اعلام می کنیم که در پی فعال سازی قاعده «قدرت از آن ملت است» هستیم تا بتوانیم به انتخاب پارلمانی با صلاحیت های کامل پرداخته و دولت به صورت مستقیم از سوی ملت یا نمایندگان منتخب مردم تشکیل شود.

 

انقلابیان بر لزوم آزادی همه زندانیان سیاسی تأکید کردند و ادامه دادند: از جامعه جهانی می خواهیم از ملت بحرین حمایت کرده و اجازه سرکوب از سوی نظام را نداده و نقش خود را در تحقق دموکراسی در این کشور ایفا سازد.

 

گفتنی این تظاهرات در حالی با شکوه و پرشور برگزار شد که آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه شهر دراز بر لزوم مشارکت گسترده مردم در تظاهرات ضد دولتی تأکید کرده بود./980/ب901/د

ارسال نظرات