۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۸۵۷۴۱
در گفت وگو با رسا تشریح شد؛

نظر آیت‌الله کعبی درباره مذاکرات اخیر ایران و آمریکا/ از اصول خود کوتاه نمی‌آییم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که آمریکایی‌ها با تغییر رفتار و رویه خود نسبت به ایران و با انجام اقدامات عملی باید به دنبال جلب رضایت ملت ایران باشند، گفت: دیپلماسی لبخند و مذاکره تلفنی به معنای عقب نشینی ایران از از اصول و آرمان‌ها نیست.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارزیابی عملکرد سفر رییس جمهور به نیویورک، اظهار داشت: صرف لبخند و مذاکره تلفنی دردی از ملت ایران دوا نمی کند باید منتظر اقدام عملی و جدی آمریکایی‌ها در زمینه اعتماد سازی باشیم.

وی افزود: با دیپلماسی لبخند و تلفن، نباید تصور شود که موضع گیری ملت ایران عوض شده است؛ اگرچه روش دیپلماسی ما تغییر کرده اما از اصول و آرمان‌ها به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مواضع انقلاب اسلامی ایران در پایبندی به آرمان‌های ملت فلسطین، استکبار ستیزی و رویکرد ضد صهیونیستی تغییر نکرده است، گفت: همچنین موضع ما نسبت به آمریکا عوض نشده چراکه مبانی آنها، خوی تجاوزگری، ظلم و ستم آنها به ملت ایران و تعهداتی که نسبت به برقراری امنیت اسرائیل دارند، تغییر نکرده است.

وی با اشاره به بخشی از عملکردهایی که می تواند از سوی آمریکا نشانه تغییر موضع آنها به حساب بیاید، ابراز داشت : محور مذاکرات ایران و آمریکا باید در زمینه دست‌یابی ملت ایران به حق مسلم خود باشد؛ انرژی هسته ای یکی از حقوق مسلم ما است که پرونده آن هیچ مشکل حقوقی ندارد و مسأله آن بیشتر سیاسی است تا حقوقی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آنها باید برای اعتماد سازی از موضع خود در مسأله هسته ای ایران کوتاه بیایند؛ اما تا کنون چنین وضعیتی مشاهده نشده است بلکه آنها از طرفی با مذاکرات1+5 ما را معطل نگه داشته اند و افزون بر آن با تحریم‌های گسترده سعی دارند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند؛ گام اول برای جلب اعتماد ما این است که تحریم‌ها را بردارند./928/ت302/ج

ارسال نظرات