۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۷۶۶

همایش روحانیان خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی از برگزاری همایش طلاب و روحانیان استان در سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی خبر داد.
همايش روحانيان
حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، به تشریح برنامه های گرامیداشت سالگرد سفر بابرکت مقام معظم رهبری به این استان پرداخت و افزود: نوزدهم مهر ماه سال جاری و در نخستین سالروز سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی، مسیر استقبال از معظم له در سال گذشته، گلباران می شود.
 
به گفته وی در این روز استقبال نمادین مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسیر فرودگاه نوزدهم مهر بجنورد تا مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار می شود.
 
حجت الاسلام سالاری گفت: مراسم نمادین استقبال از رهبری ساعت 9 صبح نوزدهم مهر ماه از محل درب خروجی فرودگاه بجنورد آغاز می شود.
 
وی اظهار داشت: حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت سالگرد سفر معظم له به خراسان شمالی نیز در دستور کار قرار دارد و بر اساس برنامه، وی در سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان، در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد سخنرانی خواهد کرد.
 
به گفته رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اجرای برنامه در مساجد، مدارس و دانشگاه های استان و نیز برگزاری تجمع و همایش های جوانان، فرهنگیان، ایثارگران و ... با حضور سخنرانان مطرح کشوری از دیگر برنامه های سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی است.
 
حجت الاسلام سالاری اظهار کرد: همچنین بیستم مهر ماه نیز همایش روحانیان و طلاب خراسان شمالی با حضور هزار و 500 نفر از طلاب این استان برگزار می شود.
 
وی گفت: انتشار فراخوان مقاله در زمینه منویات مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیان خراسان شمالی، برپایی ایستگاه های صلواتی در میادین اصلی شهر و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از دیگر برنامه هایی است که به این مناسبت در استان برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام سالاری عنوان کرد که برخی از این برنامه ها به صورت محوری و شماری نیز از سوی دستگاه های مختلف خراسان شمالی برگزار می شود.
 
گفتنی است، سردار حسینعلی یوسف‎علیزاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در زمینه برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد سفر مقام معظم رهبری به استان گفته که برنامه هایی چون بازسازی صبحگاه و تجمع بسیجیان و تشکیل ستادهای محلی در شهرهای شیروان و اسفراین از جمله برنامه هایی است که به مناسبت نخستین سالگرد سفر رهبری به خراسان شمالی برگزار می شود.
 
هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی نیز در این زمینه گفته که همزمان با نخستین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، هزار جلد کتاب در بین کانون های فرهنگی هنری تازه تأسیس مساجد خراسان شمالی توزیع خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که، این کتاب ها به ارزش 350 میلیون ریال و در موضوعات دفاع مقدس، تاریخی، مذهبی، کمک درسی، آموزشی و کودک و نوجوان بین 25 کانون تازه تأسیس استان توزیع می شود، اظهار کرده است: علاوه بر این، در موعد مذکور، مقداری تجهیزات کتابخانه ای شامل میز و صندلی به ارزش 180 میلیون ریال در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان توزیع می شود.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.
 
ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند./9314/ت302/ب
ارسال نظرات