۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۸۵۷۸۹
حجت الاسلام اشکوری:

مذاکره با اوباما هزینه بیهوده بود/ حرکت‌های کف خیابانی شایسته نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مذاکره و گفت وگوی تلفنی با اوباما را هزینه بیهوده مسؤولان ایران دانست و گفت: جنبه الگو بودن و محور بودن ایران در عرصه ایستادگی در برابر جبهه استکبار نباید به هیچ وجه شکسته شود.
حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر حجت الاسلام والمسلمین روحانی به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و گفت وگوی تلفنی رؤسای جمهور ایران و آمریکا، تصریح کرد: این مساله باید به صورت علمی و منطقی نقد و بررسی شود.

 

وی با بیان این که تاکید رییس جمهور در سازمان ملل، سخنرانی‌ها و مصاحبه ها بر مواضع انقلابی بسیار خوب و هوشمندانه بود، تصریح کرد:‌ در برخی مسائل نیز همچون مذاکره تلفنی با اوباما هزینه بیهوده دادیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر این نکته که باید بدانیم ما و غرب از مذاکره به دنبال چه چیزی هستیم، بیان داشت: از سویی ما با حفظ منافع ملی و پرستیژ منطقه ای بدون این که از منافع و اهداف کوتاه بیایم دنبال مذاکره هستیم، از سویی دیگر آنها نیز دنبال اهداف خود هستند؛ از این رو باید ببینیم در مذاکره چه چیز می دهیم و چه چیزی می گیریم.

 

حجت الاسلام اشکوری افزود: ما باید دقت کنیم این حرکت در عرصه بین الملل چه بازتابی داشت و آیا دستاوردهایی که به دست می آوریم به اندازه مسائلی است که از دست می دهیم.

 

وی با تاکید بر این که جنبه الگو بودن و محور بودن ایران در عرصه ایستادگی در برابر جبهه استکبار نباید به هیچ وجه شکسته شود، تصریح کرد: آمریکایی ها چندین سال است که به دنبال مذاکره با ایران هستند و خودشان به این نکته اذعان می کنند که ‌قدرت براندازی ایران را ندارند و می گویند باید ایران را مهار کنیم.

 

حجت الاسلام اشکوری افزود: نباید با ادبیاتی سخن بگوییم که در زمین دشمن بازی کنیم، نباید در زمینی بازی کنیم که منجر به کوتاه آمدن ما شود.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: چه استقبال و چه کف خیابان آمدن و پرتاب کفش به سوی رییس جمهور به هیچ وجه درست نیست؛ ما باید به این بلوغ سیاسی برسیم که از طریق رسانه ها، صدا و سیما و مجلس حرف های خود را به جامعه انتقال دهیم.

 

حجت الاسلام اشکوری ابراز داشت: ما برای اظهار نظر درباره گفت وگو و مذاکره رؤسای جمهور ایران و آمریکا نیازمند اطلاعات دقیقی هستیم که هنوز در دسترس ما نیست.

 

وی بیان کرد: باید برخی از ابهامات حل شود و آن گاه می توان از سفر و نحوه گفت وگوها قضاوت درستی داشت. /924/ت302/ج

ارسال نظرات