۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۵۸۰۵

اقدامات جدید سلطنت علیه مردم مظلوم بحرین

خبرگزاری رسا ـ دادگاهی در بحرین پنجاه تن از شیعیان این کشور را به جرم تشکیل یک گروه مخالف سری که قصد سرنگون کردن دولت را داشت به حبس محکوم کرد.
اقدامات جدید سلطنت علیه مردم مظلوم بحرین

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دادگاهی در بحرین پنجاه تن از شیعیان این کشور را به جرم تشکیل یک گروه مخالف سری که قصد سرنگون کردن دولت را داشت به حبس محکوم کرد.


شانزده تن از این افراد به پانزده سال، چهارتن به ده سال و بقیه به پنج سال زندان محکوم شدند. سی نفر از محکوم شدگان در دادگاه حضور داشتند و گفتند که درخواست تجدید نظر خواهند کرد. بقیه افراد که در خارج از کشورند به طور غیابی به حبس محکوم شدند.


این تازه‌ترین اقدام دولت بحرین علیه "گروه 14 فوریه" یک گروه از جوانان بحرینی است که تظاهرات مداوم ضددولتی را سازمان دهی می کنند.


در چهاردهم فوریه 2011 معترضان بحرینی در تجمعی مسالمت آمیز، کنترل یکی از مناطق شناخته شده به نام میدان مروارید را به دست گرفتند. سه روز بعد از این اعتراضات، نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور و باتوم و شلیک گلوله مردم را متفرق کردند.


طی ماه فوریه و مارچ 2011 با بالاگرفتن خشونت ها تعداد زیادی کشته، صدها نفر مجروح و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.


سازمان عفو بین الملل پیشتر در مواردی از دولت بحرین خواسته بود تا زندانیان سیاسی را آزاد کند.


شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین شصت و یک ساله است و از سال 1999 قدرت را در بحرین در دست دارد.


قابل ذکر است از آنجایی که منافع ایالات متحده آمریکا در منطقه، ثبات نظام هایی مانند بحرین است، هیچ گاه پیگیر خواست به حق مردم این کشورها نبوده است. اما در کشورهایی با نظام های مخالف سلطه گری غرب، به دنبال تغییر رژیم با تجهیز گروه های اپوزیسیون و همچنین ارسال گروه های تروریستی به آن کشورها می باشد.
/1421/1409/ح

 

ارسال نظرات