۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۸۹۵
آیت الله نجفی:

همگان باید در برابر فتنه مذهبی بایستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با اشاره به پسرفت امنیتی در عراق، بر لزوم ایستادگی همگانی در برابر فتنه انگیزی دشمنان تأکید کرد.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار با جمعی از زائران داخلی و خارجی حرم مطهر امام علی(ع) که در دفتر وی برگزار شد با اشاره به ادامه بحران در این کشور گفت: با وجود آنکه رژیم دیکتاتوری صدام سرنگون شده است، ولی ملت عراق همچنان با مشکلات و محرومیت دست و پنجه نرم می کند.

 

وی اختلافات سیاسی را عامل این بحران و مشکلات دانست و افزود: متأسفانه اختلافات سیاسی و فساد اداری مانع خدمت رسانی به مردمی شده و اجازه نمی دهد که نیازهای اساسی زندگی به شهروندان برسد.

 

حضرت آیت الله نجفی تصریح کرد: عراق سرشار از ثروت و خیر و برکت است، اما ملت به دلیل مشکلات و بحران های موجود در کشور از این همه خیرات محروم است.

 

این مرجع تقلید از ناامنی و افزایش انفجارهای تروریستی در عراق ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: همگان باید در برابر فتنه طایفه ای و مذهبی که می خواهد خونریزی بر کشور حاکم باشد، بایستند و اجازه گسترش این توطئه را ندهند.

 

وی همچنین خطاب به زائران خارجی گفت: درهای نجف اشرف به روی همه مومنان باز است تا از نور آن بهره مند شوند. نجف اشرف با وجود مراقد اولیا و صالحان به ویژه حرم مطهر امیرمومنان علی(ع) و قدیمی ترین مرکز دینی اسلامی یعنی حوزه علمیه نجف اشرف برکت یافته است./980/ب902/د

ارسال نظرات