۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۸۵۹۷۴

برگزاری گردهمایی هنرجویان کمیته امداد امام خمینی در اتیوپی

خبرگزاری رسا ـ نخستین گردهمایی هنرجویان دوره‎های آموزشی کمیته امداد امام خمینی(ره) در آدیس آبابا برگزار شد.
همايش کميته امام خميني در اتيوپي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گردهمایی هنرجویان دوره های آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) روز گذشته درنمایندگی فرهنگی ایران دراتیوپی با سخنرانی  "بحرینی" سفیر کشورمان آغاز شد.

 

وی ضمن تشریح اهمیت فراگیری هنر بویژه هنر ایرانی اسلامی، اظهار امیدواری کرد که در آینده بتوانیم دیگر هنرهای ایران اسلامی را به دوستداران هنر اتیوپی آموزش دهیم.

 

"آشوری" رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی اشاره داشت که دوره های آموزشی هنری در کمتر از یکسال گذشته شروع شده است و اکنون شاهد فارغ التحصیلی سی نفر ازهنرجویان هستیم.

 

وی افزود: امروز زن مسلمان دوشادوش مردان در عرصه های مختلف جامعه فعالیت می کند و این مهم خط بطلان بر تمام افکار واهی می کشد.

 

رایزن فرهنگی کشورمان تصریح کرد: زن مسلمان دارای دو نقش مهم است یکی در خانواده که عهده دار تربیت اسلامی فرزندان خویش است و دیگری در عرصه اجتماعی است. مسلما با توجه به مشکلات اقتصادی در اتیوپی فراگیری این هنر می تواند موجب حمایت اقتصادی خانواده نیز شود بنابراین باید گفت زن مسلمان از جایگاه ویژه ای در خانواده و جامعه برخوردار است. امیدوارم در آینده نزدیک هنر جویان فارغ التحصیل یک( ان جی او ) با مجوز دولت اتیوپی تشکیل دهند تا در آینده بتوان شبکه هنرآموزان هنر ایرانی اسلامی را شاهد باشیم .

 

در ادامه خانم اشرقه از مربیان اتیوپی که در میهن اسلامی هنر طراحی و خیاطی را آموخته است و تاکنون چهار دوره را با سی هنر جو به پایان رسانده است از رایزنی فرهنگی کشورمان تقدیر کرد که این فرصت را برای زنان مسلمان اتیوپی فراهم آورده است تا با هنر ایرانی اسلامی آشنا شوند.

 

در ادامه به هنرجویان برتر هدایایی و به تمامی هنرجویان که دوره را به اتمام رساندند نیز گواهینامه پایان دوره اهدا شد./994/ب102/د

ارسال نظرات