۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۶۰۱۴
آیت الله مکارم شیرازی:

امیدواریم غرب و آمریکا از آزمون رفوزه نشوند/ دولتمردان متناسب با عملکرد طرف مقابل موضع بگیرند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تردید نسبت به نتایج مذاکرات ایران با غرب و آمریکایی ها، دولتمردان را به هوشیاری توصیه کرد و خطاب به غربی ها گفت:‌ اگر می خواهید حرف های گذشته خود را ادامه دهید دیوار بی اعتمادی ها محکم تر از سابق می شود.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به مذاکرات ایران و غرب و آمریکا، گفت: تحولی در ارتباط ما با آمریکا و اروپایی ها پیدا شده، دولتمردان ما سنگ تمام گذاشتند و این آزمونی برای غرب است که آیا از این امتحان موفق بیرون خواهند آمد یا رفوزه می شوند؟

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: نشانه ها حاکی است که آنها رو به رفوزگی می روند، ما دست صلح دراز می کنیم اما آنها در مقابل می گویند گزینه نظامی همچنان روی میز است؛ ما این امتیاز بزرگ را دادیم اما آنها می گویند حتی در فکر این نیستیم که تحریم ها را برداریم؛ ما اعتماد سازی کنیم شما سلب اعتماد می کنید!

 

این مرجع تقلید خطاب به غربی ها و دولتمردان آمریکایی گفت: شما در برابر حسن نیت دولتمردان ایران که برخی حتی می گفتند زیادی شد چه حسن نیتی نشان دادید؟ شما چه اعتماد سازی می کنید؟ مثل این که قرار است یک طرف اعتماد سازی کند؟!

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که دولتمردان ما باید هوشیار باشند و ببینند تا اینجا که رفته اند طرف مقابل چه می کند، ابراز داشت: ما امیدواریم آنها رفوزه نشوند، ما سالیان سال است به دلیل خصومت آمریکایی ها و غربی ها نسبت به آنها بی اعتماد شده ایم، این شما هستید که باید اعتماد سازی کنید.

 

وی خطاب به غربی ها گفت: اگر می خواهید حرف های خود را ادامه دهید دیوار بی اعتمادی ها محکم تر از سابق می شود؛ ما نسبت به این روند مایوس نیستیم اما امیدوار هم نیستیم، باید ببینیم آنها چه می کنند و دولتمردان متناسب با آن عمل کنند.

 

غرب و آمریکا حیثیت خود را در راه اسرائیل خرج نکند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که غربی ها حیثیت خود را در راه اسرائیل فدا نکنند، افزود: چقدر می خواهید برای آنها سرمایه گذاری کنید؟ ‌امیدواریم آنها سر عقل بیایند و در گام نخست برای اعتماد سازی بخشی از تحریم ها را رفع کنند؛‌ شما بدانید اگر می خواهید اسرائیل را راضی کنید محال است، چراکه اسرائیل می خواهد همیشه در منطقه جنگ و درگیری باشد تا آنها در امنیت باشند، اگر در منطقه صلح باشد برای رژیم صهیونیستی سم است.

 

این مرجع تقلید ابراز داشت: ما ورای این مسائل باید به لطف خدا امیدوار باشیم، دشمنان ما به فضل الهی تاکنون نتوانسته اند کاری علیه ما بکنند، امیدواریم در ادامه نیز نصرت و پیروزی شامل حال ملت ما و همه مسلمانان بشود.

 

وی در ادامه با اشاره به احادیثی از امام هادی(ع) به بیان نکات اخلاقی پرداخت و گفت: فقر حقیقی حرص درونی انسان و شدت نا امیدی از رسیدن به خواسته ها است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مساله غنا و فقر را از مهم ترین مسائل بشر دانست و گفت: اسلام در باره فقر و غنا تفسیر بسیار خوبی دارد و انسان باید دامنه آرزوهای خود را کوتاه کند و زندگی آبرومندانه، معتدل و ساده داشته باشد.

 

این مرجع تقلید حریص بودن انسان را به معنای فقر دانست و یادآورشد: در شرایط زندگی فعلی فشار دشمنان و تحریم ها یکی از بهترین راه های مقابله با تحریم ها مساله ساده زیستی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اگر زندگی ها، مراسم ازدواج و دیگر برنامه های مردم ساده باشد بهترین نوع مبارزه با تحریم ها خواهد بود، اگر زندگی اسنان پر زرق و برق باشد و توسعه بدون حساب بدهد دو بلا به سرش می آید، ‌نخست وابستگی به دیگران و آفت دوم آلودگی به مال حرام،‌ ربا، رشوه و تجاوز به حقوق دیگران است.

 

ساده زیستی حربه تحریم را بی اثر می کند

وی افزود: در شرایط فعلی توصیه ما به همگان و اهل علم انتخاب ساده زیستی است،‌در این صورت تا حد زیادی دشمن را مایوس و ناکام خواهیم کرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: دشمنان هر روز ابزارهایی تولید می کنند که زندگی انسان ها را وابسته کنند و برای خود درآمد داشته باشند، نباید دنبال اینها رفت؛ ساده زیستی عزت،‌استقلال و آبرو است./924/پ202/ج

ارسال نظرات