۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۸۶۲۱۳

ربوده شدن 10 هزار کودک فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ وزارت اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس از سال 2000 میلادی تاکنون 10 هزار کودک فلسطینی را ربوده است.
دستگيري کودکان فلسطيني به وسيله سربازان صهيونيست
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "Islam.ru"، وزارت اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که رژیم اشغالگر قدس از زمان آغاز انتفاضه دوم در سپتامبر سال 2000 میلادی تاکنون 10 هزار کودک فلسطینی را ربوده است.
 
این وزارتخانه در گزارشی که به مناسبت سیزدهمین سالگرد انتفاضه دوم که به انتفاضه قدس نیز معروف است، منتشر کرده تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر نیز 250 کودک فلسطینی را در بازداشتگاه های خود در اسرائیل و کرانه باختری زندانی کرده است.   
 
انتفاضه دوم مردم فلسطین در 28 سپتامبر سال 2000 میلادی و پس از بازدید آریل شارون از مسجد بیت المقدس آغاز شد.
 
وزارت اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرده است که 90 درصد کودکان از داخل خانه های خود و در جریان عملیات های بازداشت که ارتش رژیم صهیونیستی به طور معمول پس از نیمه شب انجام می دهد، ربوده شده اند.  
 
به گفته این وزارتخانه "کودکان فلسطینی در شرایط بسیار دشواری در زندان های اسرائیل به سر برده و حقوق آنان در جریان بازداشت، بازجویی و جلسات دادگاه نقض می شود".
 
در این گزارش همچنین آمده است: نیروهای اسرائیلی کودکان را تحت فشار روحی ـ روانی قرار داده و برخی از زندانبانان به تعدادی از کودکان تجاوز کرده اند.
 
وزارت اسرا و آزادگان فلسطین در گزارش خود تصریح کرد که "بازداشت کودکان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی ناقض ماده 76 کنوانسیون چهارم ژنو است که هرگونه قدرت اشغالگر را از منتقل کردن مردمان سرزمین اشغال شده به داخل خاک خود منع می کند"./990/ب902/د
ارسال نظرات