۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۸۶۲۳۲
سومین روز تعطیلی دولت آمریکا؛

اختلاف در ارکان قدرت به ضرر سرمایه مردم

خبرگزاری رسا ـ کاهش ارزش دلار و نیز تلاطم در بازارهای بورس آمریکا زنگ خطری است برای مقامات آمریکایی تا قبل از آن که بحران شدیدتری دامن این کشور را بگیرد در جستوی راه حلی باشند.
تعطيلي دولت آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز اروپا گفت: جلسه روز چهارشنبه سران دولت و کنگره آمریکا برای یافتن راه حلی از بن بست تعطیلی دولت این کشور بدون نتیجه پایان یافت.
به گزارش این خبرگزاری؛ در حالی که تعطیلی دولت آمریکا وارد سومین روز خود شده است، صد ها هزار تن از کارکنان دولت فدرال بلاتکلیف مانده اند و البته جمهوری خواهان و دموکرات ها هر یک، دیگری را مسبب این وضع می دانند.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که از رفتار جمهوری خواهان به تنگ آمده، گفت: من خشمگین هستم. مسلما خشم من به این دلیل است که آنچه روی داده کاملا بی مورد بوده است. ما هم اکنون در وضعیتی هستیم که می توانیم در مورد یک بودجه واقعی مذاکره کنیم. بودجه ای که به ما این امکان را می دهد تا از بحران موجود عبور کنیم.
جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان و مخالف سرسخت اوباما در همین ارتباط گفت: رئیس جمهور یک بار دیگر در این جلسه تصریح کرد که مذاکره نمی کند. همه ما خواهان گفتگو درباره عدالت برای مردم آمریکا هستیم در چارچوب برنامه بیمه خدمات درمانی اوباما. کاش رئیس جمهور و همکاران دموکراتمان در سنا به حرف های مردم آمریکا گوش دهند و بطور جدی به مذاکره و حل اختلاف نظر ها بپردازند.

قابل ذکر است کاهش ارزش دلار و نیز تلاطم در بازارهای بورس آمریکا زنگ خطری است برای مقامات آمریکایی تا قبل از آن که بحران شدیدتری دامن مردم این کشور را بگیرد در جستوی راه حلی باشند./1421/1409/ح

ارسال نظرات