۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۸۶۲۹۵
شورای مفتیان:

رسانه‌های روسیه به اسلام‌هراسی دامن می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ شورای مفتیان روسیه، رسانه‌های این کشور را به تلاش برای تیره کردن تصویر مسلمانان روس از طریق اشاعه تصورات نادرست در مورد اسلام، حجاب و مساجد متهم کرد.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «روشن عباسوف»، معاون شورای مفتیان روسیه، اعلام کرد: به دلیل فعالیت‌های ضداسلامی رسانه‌ها در کشور روسیه، درست مانند کشورهای غربی، مردم از ساخته شدن مساجد جدید هراس دارند.

 

وی گفت: وقتی اعضای کلیسای ارتدکس روسیه به نام «کارشناس مسائل اسلامی» از هرگونه تعامل مثبت و سازنده میان مسلمانان و مسیحیان جلوگیری می‌کنند و تلاش دارند تا مسلمانان را در بخش‌های مختلف این کشور آزار دهند و آن‌ها را در مقابل جامعه و دولت قرار داده و نگرش‌های منفی علیه آنان ایجاد کنند، وضعیت بهتر از این نخواهد شد.

 

عباسوف گفت: متأسفانه مقامات محلی و منطقه‌ای نیز بدون درک خطرات چنین وضعیتی، به دنبال موج ایجاد شده از سوی رسانه‌ها حرکت می‌کنند.

 

مسلمانان روسیه به‌ویژه پس از ممنوع اعلام شدن ترجمه‌ای از قرآن کریم به زبان روسی در چند روز گذشته و تلاش‌های رسانه‌ها در این زمینه، احساس نگرانی بیشتری در مورد تبعیض‌های رسانه‌های روسی علیه مسلمانان، پیدا کرده‌اند.

 

در سال 2012 نیز دادگاه روسیه انتشار 65 کتاب اسلامی را به اتهام داشتن ادبیات افراط‌گرایانه ممنوع اعلام کرد.

 

فدراسیون روسیه محل زندگی 23 میلیون مسلمان است که بیشتر آن‌ها در شمال قفقاز و جمهوری‌های جنوبی روسیه مانند چچن، اینگوشتیا و داغستان زندگی می‌کنند.

 

اسلام دومین دین پرطرفدار در روسیه است و مسلمانان 15 درصد جمعیت 145 میلیون نفری این کشور را که بیشتر ساکنان آن پیرو مسیحیت ارتدکس هستند، تشکیل می‌دهند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات