۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۸۶۴۰۷

برگزاری دوره آشنایی با جنبش‌های معنوی و مذهبی در تبریز

خبرگزاری رسا ـ طلاب مدارس علمیه تبریز در کارگاه آموزشی آشنایی با عرفان های نوظهور و جنبش های معنوی و مذهبی در حوزه علمیه طالبیه تبریز شرکت کردند.
دوره آشنايي با جنبش‌هاي معنوي و مذهبي در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگاه آموزشی آشنایی با عرفان های نوظهور و جنبش های معنوی و مذهبی به مدت دو روز با حضور 150 نفر از طلاب برگزیده مدارس علمیه تبریز در حوزه علمیه طالبیه برگزار شد.


این دوره آموزشی که به همت مرکز ادیان و فرق شهر مقدس قم و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی به مدت دو روز و در 12 ساعت برگزار شد، در این جلسات روش های نوین مبارزه با فرقه ها و عرفان های نوظهور تبییین و تشریح شد.


حجت الاسلام وحید آقازاده، استاد اعزامی مرکز ادیان و فرق شهر مقدس قم در این دوره با بیان این‌که وجود فرقه های نوظهور در ایران و سایر کشورهای جهان خطر بزرگی برای اسلام به خصوص مکتب تشیع ارزیابی می شود، اظهار داشت: تنها راه مقابله با خطرات فرقه ای شدن جوانان رفع مشکلات خانوادگی و راه حل های آموزشی است.


وی تربیت فرزندان در کانون خانواده و ارایه آموزش‌های لازم به والدین را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه صدا و سیما با وجود کارشناسان فعال و برجسته در عرصه مقابله با عرفان های کیهانی و شیطانی، گاه در سریال‌ها، فیلم ها و یا برنمه‌های مناسبتی خود ناخواسته از نمادهای این فرقه‌های ضاله استفاده می کنند.


حجت الاسلام آقازاده ادامه داد: البته مشکل به اینجا ختم نمی شود، طی چند روز اخیر که شاهد برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بودیم، برخی از کتب مربوط به این فرق مانند اوشو که مربوط به یکی از مرتازان هندی و ضد اسلام و تشیع است، به صورت علنی در معرض دید عموم و فروش قرار گرفته بود.


این کارشناس فرق و ادیان افزود: اکثر دانشمندان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که قوی‌ترین جنگ نرم مکتب شیعه هیأت های حسینی است که تا به حال این عزاداری ها اسلام را زنده نگه داشته است، بنابراین اعتقاد هیچ یک از ارگان های نظامی و اداری نمی توانند مانند هیأت های حسینی عظمت عاشورا را ترسیم کنند.


گفتنی است، کارگاه آموزشی آشنایی با عرفان های نوظهور و جنبش های معنوی و مذهبی با حضور 150 طلبه از مدارس علمیه تبریز طی مدت دو روز همراه بود که بیشتر سهم طلاب مربوط به مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز بوده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات