۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۱۸۶۴۲۰
آیت الله شبستری:

روحانیت ثابت کرده است در برابر آرمان‌ها و تمامیت ارضی کشور کوتاه نمی‌آید

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: تعداد بالای شهدای طلبه و روحانی کشور نسبت به تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه نشان می‌دهد که شهدای روحانی در کنار مرزبانی از عقاید، در دفاع از تمامیت ارضی کشور نیز پیش‌قدم هستند.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای طلبه و روحانی استان با تسلیت سالروز شهادت امام جواد الائمه(ع) اظهار داشت: حسن خلق یکی از مهم ترین سفارش‌های آن امام همام بود که این فضیلت اخلاقی در شهدای روحانی تجلی داشته است.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که علمای شیعه مرزبانان عقاید جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: گاه شرایط ایجاب می کند که روحانیت لباس رزم پوشیده و از مرزهای جغرافیایی کشور دفاع کند، که دوران هشت سال دفاع مقدس تجلی این ایثارگری روحانیان و طلاب مدارس علمیه کشور بوده است.


وی خاطرنشان کرد: تعداد بالای شهدای طلبه و روحانی کشور نسبت به تعداد شهدای دیگر اقشار جامعه نشان می دهد که شهدای روحانی ضمن مرزبانی از عقاید، در دفاع از تمامیت ارضی کشور نیز پیش‌قدم هستند، در حقیقت روحانیت در دوران دفاع مقدس ضمن حضور فکری و هدایتی، در عرصه‌های رزمی نیز نقش‌آفرین بودند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: مردم باید بدانند که روحانیت ابتدا خود به گفته‌هایش عمل می کند، سپس دیگران را نسبت به انجام امر خیری هدایت می کند، که مصداق این امر مهم تعداد بالای شهدای روحانی در کشور است، امیدواریم برگزاری این کنگره بتواند گامی محکم در رفع مظلومیت شهدای روحانی باشد.


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان  خود یادواره‌های شهدا را نوعی مقابله با تهاجم فرهنگ مبتذل غربی برشمرد و افزود: از آنجایی که کنگره شهدای طلبه و روحانی استان برای نخستین بار برگزار خواهد شد، انتظار داریم با تعامل و همفکری تمامی اعضای ستاد با شکوه هر چه تمام و آبرومند برگزار شود.


امام جمعه تبریز با اشاره به پیشنهاد یکی از اعضای ستاد مبنی با نامگذاری یکی از خیابان‌ها و یا میادین به نام شهدای روحانی اظهار داشت: گاه شنیده می شود که شهرداری نام شهدا را از کوچه‌ها برداشته و نام گل بر کوچه می گذارد، البته عیبی ندارد، در صورتی که شهیدی در آن منطقه وجود نداشته باشد و یا قبلا آن کوچه به نام شهید نباشد.


وی با بیان این‌که تبریز تنها شهر کشور است که دو شهیدش امام جمعه و شهید محراب بوده اند، گفت: تقارن زمان برگزاری کنگره شهدای روحانی استان و با سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی امری مبارک و فرصتی برای تبیین افکار و اندیشه‌های شهدای محراب انقلاب اسلامی است.


آیت الله شبستری در پایان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگی ولی فقیه و سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در فراهم کردن مقدمات برگزاری این کنگره در ماه‌های گذشته یادآور شد: این کنگره آغازی برای پرداختن به وصیت‌نامه، زندگی‌نامه و سیره شهدای روحانی در قالب کتاب، فیلم و دیگر رشته‌های هنری است./935/پ202/س

ارسال نظرات