۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۸۶۴۵۷
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

اعزام بیش از 600 مبلغ همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی و زهرا

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، با بیان این که ازدواج حضرت علی و زهرا بهترین الگو برای جوانان است، گفت: همزمان با این روز بیش از 600 مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.
ازدواج حضرت زهرا با حضرت علي

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که زندگی حضرت زهرا و حضرت علی بهترین نمونه سبک زندگی اسلامی برای جوانان است، گفت: همان‌طور که در احادیث و روایات آمده است ازدواج سنت پیامبر اکرم(ص) است و عمل به این سنت علاوه بر گسترش تعداد مسلمانان موجب کاهش آسیب های روحی و جسمی برای زنان و مردان می شود.

 

وی افزود: امروزه خانواده ازدواج را برای جوانان به یک هفت خان تبدیل کرده و مشکلات اقتصادی هم سدی برای ازدواج جوانان شده که این موضوع زمینه کاهش حجاب و عفاف را درمیان دختران و بی قید و بندی را در میان پسران افزایش داده است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که ازدواج آسان و اسلامی مهم ترین زیر بنا برای تشکیل یک خانواده موفق در عرصه های مختلف است، گفت: خانواده زیربنای یک جامعه را تشکیل می دهد و ازدواج مهم ترین رکن در تشکیل خانواده است بنابراین یک ازدواج آسان و به موقع  زمینه شکل گیری یک جامعه سالم را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام لطفیان هچنین از برگزاری جشن ها ویژه ازدواج حضرت علی و زهرا در بیش از هزار مسجد و هیأت مذهبی استان خبرداد وگفت: خانواده ها با تعیین مهریه معقول و خرید جهیزیه در حد یک زندگی ساده مهم ترین اقدام را بری ازدواج به موقع جوانان انجام دهند.

 

وی با اشاره به این که برگزاری مراسم پرهزینه در ابتدای زندگی به نفع جوانان نیست، ادامه داد: مخارج سنگین در ابتدای ازدواج زمینه اختلافات و دعواها را میان زوج در اثر فشارهای مالی فراهم می کند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآورشد: سازمان تبلیغات در طول سال در زمینه های ازدواج  مشاوره های مذهبی زیادی را برای زوج های جوان برگزار می کند./968/ت302/ب

ارسال نظرات