۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۸۶۵۳۳
به منظور مقابله با حملات تروریستی؛

مسلمانان پاکستان از کلیساهای این کشور محافظت می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان پاکستان برای مقابله با حملات تروریستی طالبان به مراکز دینی مسیحیان و به دنبال آن تخریب چهره واقعی دین اسلام تصمیم به محافظت از کلیساهای این کشور گرفته‎اند.
دفاع مسلمانان پاکستان از کليساهاي اين کشور با تشکيل زنجيره انساني
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری "On Islam" ، مسلمانان پاکستان با عمل به اصول اساسی دین اسلام و سنت پیامبر اکرم (ص) با تشکیل زنجیره انسانی در اطراف کلیساهای این کشور از عبادتگاه مسیحیان در برابر حملات گروه های تروریستی مانند طالبان محافظت می کنند.
 
روزنامه اکسپرس تریبیون گزارش داد که مسلمانان پاکستان با تشکیل یک سپر انسانی در اطراف کلیساهای این کشور "مخالفت خود را با نیروهای افراطی ابراز کرده و با اقلیت مسیحیان پاکستان اعلام همبستگی کردند".  
 
در این برنامه که از سوی گروهی موسوم به "پاکستان برای همه" سازماندهی شده بود تعداد زیادی از فعالان جنبش های مدنی، محققان دینی، سیاستمداران، هنرمندان و اساتید دانشگاه مسلمان شرکت کرده و از هموطنان مسیحی خود که به مناسبت "روز ملی نیایش و مقاومت" در حال دعا برای جان باختگان حمله تروریستی به کلیسای شهر پیشاور بودند محافظت کردند.   
 
ماه سپتامبر گذشته دو بمبگذار انتحاری به کلیسای شهر پیشاور در شمال غربی پاکستان حمله کرده و بیش از 80 نفر از مسیحیان را که برای شرکت در مراسم مذهبی روز یکشنبه در کلیسا حضور داشتند کشته و حدود 130 نفر دیگر را نیز زخمی کردند.
 
گروه تروریستی جندالله مسؤولیت حمله به کلیسای پیشاور را بر عهده گرفته و احمد مروات، سخنگوی این گروه مدعی شد که حمله به عبادتگاه مسیحیان به منظور انتقام گرفتن از حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مناطق قبیله ای پاکستان صورت می گیرد.
 
علمای مسلمان در پاکستان این حملات را محکوم کرده و آن را بر خلاف تعالیم اسلام، قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص) دانستند.
 
آنان همچین حمایت گروه تروریستی طالبان از حملات صورت گرفته به کلیسای پیشاور را محکوم کردند.
 
در اطلاعیه ای که علمای مسلمان پاکستان در واکنش به این حملات و تایید آنها از سوی طالبان منتشر کردند آمده است: دیدگاه طالبان که حمله به کلیساها با اصول اسلامی همخوانی دارد کاملا اشتباه بوده و مخالف تعالیم اسلامی است.
 
علمای مسلمان پاکستان در اطلاعیه خود تاکید کرده بودند: اسلام آسیب وارد ساختن به عبادتگاه های تمامی ادیان را ممنوع اعلام کرده است./990/ب902/د
ارسال نظرات