۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۸۶۷۰۵

مدارس اقماری حوزه علمیه تبریز مستقل می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی مدارس علمیه تبریز گفت: مدارس اقماری و وابسته حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در آینده به صورت مستقل فعالیت خواهند کرد.
حوزه علميه حضرت ولي‌عصر(عج) تبريز

سیدعلی جوانمرد، معاون اجرایی مدارس علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح وضعیت عمرانی، بهسازی و گسترش فضاهای آموزشی حوزه های علمیه پرداخت و اظهار داشت: امسال با عنایت و توجه ویژه آیت الله مجتهدشبستری، ریاست عالی حوزه علمیه استان مدرسه علمیه امام صادق(ع) تبریز آغاز به کار کرد.


وی با بیان این‌که این مرکز علوم دینی با پذیرش بیش از 100 نفر از جوانان علاقه‌مند به تحصیل علوم دینی فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه در حال حاضر به عنوان یکی از مدارس اقماری مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز فعالیت می کند و در آینده به صورت مدرسه ای مستقل شناخته خواهد شد.


جوانمرد تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته نیز مدارس علوم دینی حضرت باقرالعلوم (ع) و سالار شهیدان تبریز که به عنوان مدارس اقماری مدرسه حضرت ولی عصر (عج) تبریز آغاز به کار کرده بودند، در سال تحصیلی جدید نیز با افزایش ظرفیت پذیرش طلبه به ادامه فعالیت مشغولند.


معاون اجرایی مدارس علمیه تبریز با اشاره به این‌که در سال تحصیلی جدید بیش از 750 طلبه در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز و مدارس وابسته مشعول فعالیت هستند، گفت: گسترش ظرفیت پذیرش طلبه و فضاهای آموزشی یکی از مهم ترین سیاست های عمرانی و آموزشی حوزه علمیه استان است.


وی با ارایه گزارشی از فعالیت های عمرانی در این مرکز علوم دینی گفت: در سال گذشته نیز تعدادی از پروژه های عمرانی مدرسه به بهره برداری رسید که بازسازی ساختمان شماره یک مدرسه، بازسازی 120 حجره و بازسازی سرویس های بهداشتی و آشپزخانه های طبقات به تعداد 8 باب از جمله این فعالیت ها بوده است.


 معاون اجرایی مدارس علمیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که کتابخانه جامع و تخصصی حوزه علمیه تبریز در ساختمان شماره 2 راه اندازی و افتتاح شده است، اظهار داشت: این کتابخانه مدرن که در نوع خود از آن می توان به یکی از کتابخانه های مهم حوزوی کشور یاد کرد، دارای بیش از 10 هزار جلد کتب نفیس فقهی، اصولی، کلامی، حدیثی، تفسیری و قرآنی است.


جوانمرد تصریح کرد: راه اندازی این کتابخانه در جنب کتابخانه بزرگ عمومی حضرت ولی‌عصر(عج) که آن هم به همت آیت الله شبستری و متولیان حوزوی در اختیار عموم جوانان قرار گرفته، می تواند در ارایه کتب تخصصی ویژه طلاب نقشی مهم ایفا کند، ضمن این‌که این کار فرهنگی سطح مطالعه غیردرسی طلاب را نیز ارتقاء می بخشد./935/ت302/ب

ارسال نظرات