۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۸۶۸۵۴
آیت الله سیستانی:

توهین به صحابه و زنان پیامبر مغایر آموزه‎های اهل‎بیت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سیستانی در پاسخ به استفتایی، هرگونه توهین به صحابه و زنان پبامبر اکرم(ص) را مغایر آموزه‎های اهل‎بیت توصیف کرد.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حضرت آیت الله سید علی سیستانی از مراجع تقلید نجف اشرف در پاسخ به استفتایی در خصوص توهین به صحابه و زنان پیامبر اکرم(ص)، این مسأله را به دور از آموزه های اهل بیت(ع) توصیف کرد.

 

در این استفتا آمده است: کلیپی در برخی پایگاه های اجتماعی منتشر شده است که جمعی از مردم در سالروز شهادت امام جواد(ع) به توهین علیه برخی نمادهای اهل تسنن می پردازند. آیا این اقدام از سوی حضرت آیت الله سیستانی محکوم است؟ به ویژه اینکه این مسأله ممکن است آتش فتنه کور مذهبی میان شهروندانی عراق را شعله ور سازد.

 

حضرت آیت الله سیستانی به این استفتا چنین پاسخ داده است: این اقدام به شدت محکوم است و مغایر آموزه های اهل بیت(ع) به شمار می آید.

 

گفتنی است این استفتا در حالی منتشر می شود که درگیری های مذهبی در برخی نقاط عراق افزایش یافته است.

 

این فتوا می تواند همانند مواضع قاطع مراجع تقلید به ویژه حضرت آیت الله سیستانی در سال 2006 میلادی از بروز فتنه مذهبی و جنگ داخلی در این کشور جلوگیری کند.

 

پیش از این نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هرگونه توهین به نمادهای اهل سنت را حرام اعلام کرده بودند که با استقبال مسلمانان سراسر جهان مواجه شد./980/ب903/د

ارسال نظرات