۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۸۶۸۵۷

مذاکرات فلسطین و رژیم اشغالگر قدس شکست خورد

خبرگزاری رسا ـ دوشنبه نهمین دور مذاکرات بین نمایندگان اسراییل و فلسطین برگزار شد که در کل بدون حاصل نتیجه گیری شده است.
نتانياهو و محمود عباس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، سخنگوی هیئت مذاکره کننده فلسطین با اسراییل گفته است، به آرامی به زمان موعود نزدیک می شویم و با اطمینان می توان گفت که مذاکرات این دوره نیز به بن بست رسیده است.

رادیو صدای روسیه در این زمینه گزارش داد: دوشنبه نهمین دور مذاکرات بین نمایندگان اسراییل و فلسطین برگزار شد که این بار نیز بدون حاصل به پایان رسید.

تاکنون تمامی نشست ها از زمان یاسر عرفات بدون نتیجه بوده است. حماس نیز در آغاز نشست اخیر اعلام کرده بود، حقوق فلسطینیان چیزی نیست که بتوان بر سر آن مذاکره کرد و این مذاکرات با شکست مواجه خواهد شد.

در همین حال بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، تصمیم گرفته است با سفری به خاورمیانه که هدف آن تلاش برای احیای مذاکرات صلح اعلام شده است٬ این مذاکرات را احیا کند؛ اما هر دو طرف فلسطینی و اسراییلی علت ناکامی مذاکرات را نتیجه شیوه عملکرد دیگری می‌دانند.

دویچه وله نیز در این ز،مینه نوشت: مقامات دولت اسرائیل و رهبران فلسطینی روز گذشته یکدیگر را بخاطر بن‌بستی که در دور جدید تلاش‌ها برای استقرار صلح بوجود آمده سرزنش کردند. این سوال اکنون وجود دارد که آیا گفت‌وگوهای صلح در حالی که تنها چند هفته از شروع آن گذشته است٬ ادامه خواهد یافت؟

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین٬ اسرائیل را متهم کرد به اینکه طرحی که به طور دقیق مرزها را تعیین کند و به مسئله امنیت بپردازد ارائه نکرده است و بدین صورت در ادامه مذاکرات خلل ایجاد کرده است. نخست‌وزیر اسرائیل٬ بنیامین نتانیاهو٬ نیز گفت: فلسطین حتی بحث درباره نیازهای امنیتی اسرائیل را رد کرده است.

در طول ماه‌های گذشته هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی، مذاکرات صلح را به واسطه ‌کشور اردن و به علت فشار از سوی آمریکا٬ سازمان ملل٬ اتحادیه اروپا و روسیه ادامه داده‌اند. هدف مذاکرات یافتن فرمولی برای از سر گرفتن مذاکرات رسمی صلح و نتیجه‌گیری از آن تا پایان سال 2013 است./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات