۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۸۶۹۸۱
رییس مرکز اسلامی اتریش خبر داد؛

تشرف دو کاروان از شیعیان اتریش به سفر حج/ حاجیان اروپایی سفیران دعوت به اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی امام علی (ع) اتریش گفت: مناسک حج باعث می شود که مسلمانان عزم راسختری برای ترویج و دفاع از اسلام پیدا کرده و در واقع هر کدام به سفیری برای دعوت به اسلام تبدیل شوند.
آقاي منتظري
 
حجت الاسلام محمود منتظری، رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین اتریش در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته حجاج مسلمان از کشور اتریش در قالب کاروان های متعددی عازم مراسم حج شدند که از این بین شیعیان در قالب دو کاروان از شهرهای وین و سالزبورگ و به طور مستقل به سفر حج مشرف شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: روحانیون مرکز اسلامی امام علی (ع) آموزش های ابتدایی لازم را به حجاج داده و کتاب و سی دی های آموزشی با موضوع حج نیز در میان آنان توزیع شده است.
 
حجت الاسلام منتظری با بیان این که مرکز اسلامی امام علی (ع) اتریش هر ماه حداقل دو هزار بسته پستی به خانه های شیعیان سراسر اتریش ارسال می کند افزود: این بسته های پستی حاوی اوقات شرعی، کارت های تبریک به مناسبت اعیاد اسلامی و همچنین اطلاع رسانی جلسات و همایش های مذهبی که قرار است در مرکز اسلامی برگزار شود وگاهی اوقات ممکن است که چندین مرتبه چنین بسته های پستی ارسال شود.
 
رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین افزود: حج بزرگترین همایش توحیدی در جهان با حضور ملیت های مختلف است، دیدن این مراسم عظیم و توشه معنوی که حجاج از این مراسم به همراه می آورند در وهله اول باعث پایداری آنان در مسیری می شود که برای زندگی خود انتخاب کرده اند و در مرحله بعد باعث می شود که مسلمانان عزم راسختری برای ترویج و دفاع از اسلام پیدا کرده و در واقع به قدری آمادگی روحی و معنوی پیدا کنند که هر کدام به سفیری برای دعوت به اسلام تبدیل شوند.
 
حجت الاسلام منتظری گفت:  پیام توحید آمیزه ای از ایجاد و سلب است و مسلمانان با شرکت در مراسم حج در حقیقت باید به هر چه که غیر از خدا است دست رد بزنند و مراسم برائت از مشرکین نیز در حقیقت آموزه سلبی بزرگترین و مشترک ترین تعلیم انبیای الهی یعنی توحید است. 
 
وی در خصوص برنامه های مرکز اسلامی امام علی (ع) اتریش در روز عرفه و عید قربان نیز گفت: مراسم روح بخش دعای عرفه در این روز و با حضور مسلمانانی از ملیت های مختلف ایرانی، افغانی، اتریشی، عراقی، سوری، لبنانی، ترک و پاکستانی برگزار شد و پس از نماز مغرب و عشاء نیز از مسلمانان و روزه داران پذیرایی شدند.
 
رییس مرکز اسلامی امام علی (ع) وین اتریش در پایان افزود: نماز عید سعید قربان نیز در مرکز اسلامی امام علی (ع) اقامه شده و مسلمانان زیادی در این برنامه باشکوه شرکت کردند./990/ت302/ک

 

ارسال نظرات