۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۰۰۵

ورود 6 هزار موش صحرایی به افغانستان

خبرگزاری رسا ـ در حالی که قرار است نیروهای ناتو تا سال 2014 خاک افغانستان را ترک کنند، انگلستان 6000 نیروی جدید به افغانستان اعزام کرد.
هلي برن سربازان انگليسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، پایگاه خبری العربیه اعلام کرد، کشور انگلستان 6000 سرباز تازه نفس خود را تحت نام موش صحرایی به افغانستان فرستاده است.

بریگ جیمز، فرمانده نظامیان انگلیسی در افغانستان می گوید نیروهای فرستاده شده، در ولایت هلمند در جنوب افغانستان مستقر شدند تا مبارزه جدید خود را با طالبان آغاز کنند.

هرچند شماری از نیروهای انگلیسی ولایت هلمند را ترک کرده بودند، اما بریگ جیمز می گوید: فکر می کردیم هلمند دیگر آرام شده و طالبی در آنجا نیست، به همین خاطر نیروهای انگلیسی این ولایت را عجولانه ترک کردند؛ اما اکنون 6000 سرباز تازه نفس با نام موش های صحرایی در ولایت هلمند، جایی که در گذشته مرکز گروه طالبان بود مستقر می شوند.

مقام های وزارت دفاع انگلستان گفته اند که این سربازان مجددا به منظور نبرد با گروه طالبان به ولایت هلمند اعزام شده اند.

بر اساس گزارش ها، انگلستان هشت هزار سرباز در افغانستان دارد که از شروع ماموریت آنان تا کنون 400 نفر از این سربازان در مبارزه با طالبان کشته شده اند.

ورود این 6000 سرباز در حالی صورت گرفته است که قرار است نیروهای ناتو تا پایان سال 2014 میلادی به صورت کامل از افغانستان خارج شوند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات