۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۸۷۰۱۹
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

شیعه واقعی اهل رابطه نامشروع نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که شیعه واقعی رابطه نامشروع با دیگران چه با تلفن، نامه و یا راه‌های دیگر ندارد، گفت: متأسفانه مردم قیامت، خدا، انبیا و مرگ را بسیار آسان گرفتند، حتی پول، مقام و صندلی بت برخی از افراد شده است.
حجت الاسلام و المسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان از اساتید اخلاق حوزه‌ علمیه شب گذشته در میان زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در مسجد اعظم، حفظ خود را از خطرپذیری را تقوا دانست، گفت: تمام ضربه‌های که در دنیا و آخرت متوجه فرد می‌شود به سبب گناه است، گناه است که دنیا و آخرت فرد را تخریب می‌کند و گرنه تخریب مادی ضربه‌ای به فرد وارد نمی‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز در کشور گناهان جنسی، زبان، چشم و شکم افزایش یافته است، این‌ها است که به فرد ضربه می‌زند، سرمایه‌گذاری که قرآن و نهج‌البلاغه برای تقوا کرده‌اند برای هیچ ارزش و واقعیتی بیان نکردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که در آیات قرآن نخستین صفت فرد تقوا بیان شده است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال قبل از ایمان،‌ نماز، انفاق و آخرت تقوا را بیان می‌کند، چرا که اگر تقوا نباشد ایمان فرد همانند گردویی بر روی گنبد است و همان‌گونه که به هیچ عنوان گردو بر روی گنبد باقی نمی‌ماند ایمان نیز در وجود فرد باقی نمی‌ماند.

وی افزود: اگر انسان اهل گناه باشد عبادت واقعی حاصل نمی‌شود، امام باقر(ع) می‌فرمایند «نماز،‌ روزه و انفاق همراه تقوا است که بسیار به شمار می‌آید»، هدایت و اثرگذاری قرآن بر روی افراد با تقوا بوده و نماز عاشقانه با تقوا محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) بد اخلاقی، حسد، کبر، ریا، بخل و طمعه را از صفات دانست که اگر در وجود فرد باشند ایمان او را نابود می‌کنند همان‌گونه که سرکه ترش می‌تواند عسل مرغوب را نابود کند، اظهار داشت: خداوند همانند بازاری‌ها خریدار جنس بنجل نیست بلکه به دنبال خرید جنس طیب و واقعی است.

وی تصریح کرد: فردی که می‌خواهد از خطرهای آخرت محفوظ بماند باید هدایت قرآن را بپذیرد، ترک معصیت در وجود فرد نور ایجاد می‌کند و وقتی نور عرشی در قلب فرد طلوع کند انسان در تشخیص حق از باطل و درست از نادرست گرفتار گمراهی نمی‌شود.

مفسر برجسته قرآن کریم با تأکید بر این‌که تقوا چراغ هدایت بوده و فردی که تقوا پیشه کند از هدایت الهی برخوردار می‌شود، یادآور شد: مرحوم حاج شیخ محمد بابایی شاگرد ملا مسلم قلی که او از شاگردان شیخ انصاری بوده است می‌فرمود با یک روحانی که پیش نماز مسجد بود و جمعیت زیادی نیز برای نماز جماعت او شرکت می‌کردند برای زیارت به کربلا رفتیم، آنجا استادم من را صدا کرد و گفت چرا با این زندیق سفر می‌کنی؟ به استادم گفتم که این فرد روحانی و پیش نماز مسجد است.

وی در ادامه داستان خاطرنشان کرد: استادم گفت باید با این فرد قطع رابطه کن من نیز این کار را کردم، پس از چند سال که رضاخان با دین خدا، حوزه‌های علمیه به مبارزه برخواست این فرد نیز لباس روحانیت را از تن خود در آورده کراوات بست و با تشکیل جلسات متعدد دین بسیاری از جوانان را فاسد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان آیات قرآن کریم به کاربردهای فوق‌العاده و شگفت انگیز حفظ تقوا در قیامت اشاره کرد و گفت: در قیامت تمام افراد وارد دوزخ می‌شوند و بهشتیان با عبور از دوزخ به بهشت می‌رسند، عبور از دوزخ استثنا ندارد بلکه همه افراد باید از آن عبور کنند و خداوند تنها اهل تقوا را از این عذاب سخت و آتش عظیم نجات می‌دهد.

وی تأکید کرد: گرمای خورشید بیست میلیون درجه است که گاهی اشعه شعله‌های آن به 16 هزار کیلومتر می‌رسد در حالی که این گرما در برابر آتش دوزخ چیزی به شمار نمی‌آید، امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند «آتش آسمان و زمین در برابر آتش دوزخ هیچ مقاومتی ندارد».

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان با بیان این‌که در قیامت ستمکاران در جهنم باقی می‌مانند، خاطرنشان کرد: در قیامت ساق پای گنه‌کاران به ران‌هایشان می‌چسبد و آن‌ها هیچ راه فراری ندارند.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که امام صادق(ع) در روایت با چنین مضمونی می‌فرمایند«شیعه واقعی اهل حرام خواری نیست، غریزه جنسی او پاک بوده، ترس از عقاب خدا دارد، به پاداش خدا امیدوار بوده و تنها کارگر خداوند متعال است»، عنوان کرد: اگر مردم به این روایت عمل کنند دنیا گلستان می‌شود و کاش این روایت محور آموزش و پرورش کشور و حتی جهان بود.

وی افزود: حرام خواری در فرهنگ اهل‌بیت(ع) نبوده و شیعه واقعی نیز این کار را انجام نمی‌دهد، شیعه واقعی رابطه نامشروع با دیگران چه با تلفن، نامه و یا راه‌های دیگر ندارد، متأسفانه مردم قیامت، خدا، انبیا و مرگ را بسیار آسان گرفتند، حتی پول، مقام و صندلی بت برخی از افراد شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان سخنان خود با تأکید بر این‌که جوانان باید دامن عفت خود را حفظ کرده و به سبب غریزه جنسی گرفتار هوسرانی و گناه نشوند، خاطرنشان کرد: حضرت یوسف(ع) نیز جوان بود دارای غریزه جنسی ولی هفت سال در برابر خواسته‌های زلیخا طاقت آورده و جواب منفی داد./993/ پ202/ن

ارسال نظرات