۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۸۷۰۹۴
امام جمعه سیهات عربستان:

اسلام به وسیله امام خمینی احیا شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سیهات عربستان تصریح کرد: بعد از اینکه همه مسلمانان می‎پنداشتند صفحه حیات اسلام روبه پایان است خداوند آن را به وسیله دستان قدرتمند امام خمینی (ره) احیا کرد.
شيخ عبدالمحسن النمر خطيب جمعه سيهات عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمحسن النمر امام جمعه سیهات عربستان روز گذشته در جمع مردم این شهر با اشاره به آیه 22 سوره الملک گفت: رستگاری و نجات انسان‎ها در گروی انجام تکالیف و دستورات خداوند است.

 

وی افزود: قرآن انسان‎ها را به دو دسته تقسیم می‎کند. دسته اول، انسان‎های بدون رهبر و راهنما بوده و دسته دوم نیز کسانی قرار دارند که دارای رهبر و راهنما در زندگانی خود هستند.

 

حجت الاسلام نمر تصریح کرد:  ما به عنوان یک ملت مسلمان، امت و ملت‎های دیگر را انکار نمی‎کنیم زیرا قدر مشترک میان همه امت‎ها انسانیت است.

 

این عالم عربستانی با اشاره به آیه 85 سوره آل عمران اظهار داشت: این آیه بر آن دلالت می کند که هرکس در غیر مسیر الهی و اسلام حرکت کند به یقین به گمراهی و ظلالت گرویده خواهد شد.

 

وی وجود اهل بیت(ع) را افتخاری برای مسلمانان بیان کرد و خاطرنشان ساخت: ما به علمای شیعه که بین عقل و قرآن کریم جمع کردند و اسلام واقعی را برای امت‎های اسلامی عرضه می‎دارند افتخار می‎کنیم. شیعه دارای یکی از با ارزشترین تفاسیر قرآن به نام المیزان است که به دست عالمی بزرگی همانند سید محمد حسین طباطبایی (ره) نوشته شده است.

 

حجت الاسلام النمر زهد، تقوا، تواضع و علم علما را موجب افتخار شیعه دانست و گفت: بعد از اینکه همه مسلمانان می‎پنداشتند صفحه حیات اسلام روبه پایان است خداوند آن را به وسیله دستان قدرتمند امام خمینی (ره) احیا کرد.

 

وی تصریح کرد: شهید سید محمد صدر (ره) همانند دیواری مستحکم در برابر هجمه‎های سنگین دشمنان علیه شیعه قرار گرفت و از آن دفاع کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات