۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۸۷۱۳۸
آیت الله کعبی با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم 13 آبان:

«مرگ بر آمریکا» یک شعار اصولی و مبنایی است/ رخدادهای نابجای سفر نیویورک خطوط قرمز نظام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که دیپلماسی بدون تقویت و ساخت درونی نظام جواب نمی دهد، شعار مرگ بر آمریکا را یک شعار اصولی و مبنایی دانست و بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم یوم الله 13 آبان تاکید کرد.
آيت الله کعبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی یکشنبه شب در دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا، با تاکید بر این که سلطه طلبی، دخالت در امور دیگر کشورها و جنگ افروزی در ذات آمریکایی ها نهفته است، نقطه نظرات و دیدگاه های خود درباره مذاکرات اخیر بین ایران و آمریکا را تشریح کرد.

وی با بیان این که نه مبانی انقلاب اسلامی و نه مبانی آمریکایی ها عوض شده است،‌ تصریح کرد: استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم، مبارزه با فساد و ظلم و دفاع از ملت های مظلوم از مهم ترین مبانی انقلاب اسلامی است، از سویی دیگر آمریکایی ها همواره نسبت به امنیت رژیم صهیونیستی تعهد داشته اند و سلطه طلبی در ذات آنها است و این نکات در سخنرانی اوباما در سازمان ملل نیز مشهود بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: سابقه دولتمردان آمریکا نشان می دهد که آنها همواره اهل جنگ طلبی و دخالت در امور دیگر کشورها بوده اند و این مساله نیز برخلاف اصول مسلم و قوانین سازمان ملل است؛ از این رو آنها با بهانه و پوشش مداخله بشردوستانه این قوانین را نقض می کنند.

 

آیت الله کعبی با بیان این که آمریکایی ها و غرب هیچ اشکال حقوقی نمی توانند در پرونده هسته ای ایران مشاهده کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین المللی به تعهدات خود عمل، معاهده ان پی تی را امضا کرده و حتی فراتر از این موضوعات نیز عمل کرده است.

 

وی بیان داشت: بازرسان آژانس نیز به صورت مداوم نیروگاه های هسته ای ما را بازرسی می کنند و طبق گزارش خود آنها تاکنون در فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی انحرافی مشاهده نشده است.

 

ایران فراتر از تعهدات بین المللی عمل کرده است 

آیت الله کعبی تصریح کرد: آنها به ما می گویند ضمانت ملموس بدهید که دنبال سلاح اتمی نیستید، در حالی که ما به تمامی تعهدات بین المللی خود در چارچوب قانون عمل کرده و می کنیم.

 

عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان داشت: بالاتر از تمام قوانین و تعهدات بین المللی، نظام ما یک نظام دینی است و طبق فتوای رهبر معظم انقلاب ما ساخت و تولید سلاح های کشتار جمعی را حرام می دانیم.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: سیاست بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نیز مبتنی بر انرژی صلح آمیز هسته ای است و ساخت سلاح های هسته ای را تهدیدی برای امنیت خود و جهانی می دانیم و از خلع سلاح هسته ای در جهان حمایت و دفاع می کنیم.

 

آمریکا و غرب هیچ مدرکی علیه فعالیت های هسته ای ایران ندارند
آیت الله کعبی در ادامه با بیان این که آنچه سبب تولید قدرت می شود، فرهنگ و فکر است و ما از این جهت غنی هستیم، خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب تلاش دارند با سیاسی کردن پرونده هسته ای ایران،‌ به فشارها و زورگویی های خود ادامه دهند.

 

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که آمریکا و غرب هیچ مدرکی علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران ندارند، تحریم های همه جانبه اقتصادی را در راستای دستیابی جمهوری اسلامی به این فناوری بی تاثیر دانست و افزود: تحریم های اقتصادی هرچند مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده، اما غرب و آمریکا نیز خود از این تحریم ها متضرر شده اند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز نظام اسلامی در اوج اقتدار است، آمریکا و غرب را نیازمند مذاکره با ایران دانست و تصریح کرد: آنها اگر در دوره دولت قبل و تیم مذاکره کننده گذشته کوتاه می آمدند به مثابه شکست شان تلقی می شد، از این رو مساله را طول دادند تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران مشخص شود.

 

آیت الله کعبی بیان کرد: دیدگاه دولت جدید این است که اگر تحرک دیپلماسی پیش برود و روابط با غرب بهبود یابد گشایش اقتصادی در داخل نیز شکل خواهد گرفت؛ از سویی دیگر غرب تصور می کند که وجود دولت جدید فرصتی است که ممکن است نظام از مواضع خود عقب نشینی کند.

 

مواضع نظام تغییر نکرده، روش و تاکتیک عوض شده است
آیت الله کعبی با تاکید بر این که مواضع نظام ثابت است لکن روش ها تغییر یافته، ابراز داشت:‌ رهبر معظم انقلاب فرصت تحرک دیپلماتیک را به دولت دادند و فرمودند ما به دولت خودمان اعتماد داریم، ‌اما نسبت به آمریکایی ها بدبین هستیم و آنها را عهد شکن،‌ غیر قابل اعتماد و خود برتر بین می دانیم.

 

آیت الله کعبی یادآورشد: اقتضای این فرمایش رهبر معظم انقلاب این است که دولت با حفظ اصول و خطوط قرمز به دنبال تحرک دیپلماتیک باشد.

 

وی بیان داشت:‌ تیم دیپلماسی جدید ایران می خواهد با تاکتیک دیپلماسی به دنبال استیفای حقوق ملت ایران باشد که اگر موفق شوند بسیار خوب خواهد بود، در غیر این صورت غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها بار دیگر ثابت می شود.

 

شرایط کنونی آزمونی برای آمریکا است
آیت الله کعبی با یادآوری این نکته که فضای جدید هم فرصتی برای دولت و نظام اسلامی و هم آزمونی برای دولتمردان آمریکا است، گفت: آنها هیچ گاه فرصت و شرایطی بهتر از این برای اعتماد سازی نمی توانند پیدا کنند و باید به دنبال جلب اعتماد ملت ایران باشند.

 

وی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب و همچنین اشاره ایشان به رخدادهای نابجای سفر نیویورک، اضافه کرد: رخدادهای نابجای سفر اشاره به خطوط قرمز نظام داشت که همواره باید حفظ شود.

 

آیت الله کعبی بیان داشت: دولت در جریان مذاکره تلفنی با اوباما و ملاقات آقای ظریف وزیر خارجه با جان کری وزیر خارجه آمریکا شتاب کرد و اگر این تماس نبود و مذاکره در سطح معاونان وزیر خارجه صورت می گرفت، سایر تحرکات دیپلماتیک دولت در سفر به نیویورک مطلوب و مثبت بود.

 

نرمش قهرمانانه به معنای تسلیم نیست 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر این که دیپلماسی بدون تقویت و ساخت درونی نظام جواب نمی دهد، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را ناظر به همین مساله ارزیابی کرد.

وی با اشاره به این که شعار مرگ بر آمریکا یک شعار اصولی و مبنایی است، بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم یوم الله 13 آبان در سراسر کشور تاکید کرد.

آیت الله کعبی تاکید کرد: نرمش قهرمانانه مدنظر رهبر معظم انقلاب به معنای انعطاف همراه با حفظ اصول ثابت است نه تسلیم. /924/پ201/ج

 


ارسال نظرات